Пре него што почнете да пљујете просветаре

новембар 16 12:34 2014

Драги пријатељи, њихови пријатељи и сви остали прочитајте, молим Вас ово. Текст ће бити мало дужи, али је врло важно да прочитате пре него што лоше говорите о штрајку, учитељима, наставницима, тј. пре него што сазнате много више него што сте мислили да знате о послу наставника данас. Унапред хвала на пажњи.

Пошто ми је веома дојадило да слушам неистине или заблуде о нашем послу да појасним бар неке од њих.

1. Просветари реде само 3-4 сата на дан.

Као прво, то није тачно, наставник ради и код куће, припрема се за час, прегледа контролне, писмене и друге дечије радове. Ви то из ваших кућа не видите па не можете ни да судите о томе.

2. Наставници имају распуст па нек буду задовољни и минималцем од плате.

Као прво, немамо распуст колико ви мислите да имамо, а и да имамо, господо драга, па распуст је ту због деце, а иначе увек је постојао и пре 100 година па коме је такав посао уз распусте сан снова, што није учио за просветара док је било време или што је вероватније није могао толико да учи, да не полуди или већ нешто слично или просто није био довољно добар ђак да би ишао на факултет. 

Као друго већина из моје околине, непросветне или да се јасније изразим непросвећене не зна ни који став да заузме па једном каже,, Шта се ви буните кад имате толике распусте.” Други пут каже: ,, Јао, ја тај посао не бих могао никад да радим, деца су грозна.” Па одлучите се да ли је лако или тешко бити учитељ или је циљ само да се лапрда без икаквог повода.

А да ли је лако или тешко сад ћу да вам објасним. Да ли сте икад чули за ИОП, ако нисте, ево шта је то, то је програм за децу која слабије напредују, такође и за децу ометену у развоју. Мислили сте да та деца иду у специјалне школе, у заблуди сте, иде се на укидање специјалних школа и сва таква деца се распоређују у обичне школе где с њима треба да радимо ми који немамо појма како да им помогнемо. Ишли смо на семинаре од 2 дана о иопу, а дефектолози 4 или 5 година уче на факултету како да им помогну. Тој деци чини се медвеђа услуга, дефектолози остају без посла, а ми не можемо час да одржимо на миру јер га многа таква деца ометају. Свако нормалан би схватио да је то све смишљено да се направи глупа нација, да ни оно дете које може да прати наставу, не може, јер га многи други ометају.

Хоћете примере – Код моје ћерке у разреду четворо је такве деце, што мене као родитеља чини очајном. Наставници ми се правдају како иду успорено са градивом јер има деце која не постижу скоро ништа па је мојој ћерки досадно.

Хоћете још примера – Ја предајем у једном разреду где је 20 ученика који могу да прате редовну наставу, а седморо који не могу и тих седморо заостали су у менталном развоју на врло различите начине па ви сами израчунајте колико лекција на једном часу треба да предајем?

То причам да вам буде јасно да се не бунимо само због плата.

3. Наставници не раде ништа. 

Као прво- Генерализација је одлика примитивних људи( генерализација- кад мислиш да су сви исти). У сваком послу наравно има свакаквих људи па тако и у просвети, али ја знам много, много наставника који сасвим поштено обављају свој посао, а из моје су ближе или даље околине. А ако мислите другачије тј. ако ова реченица – Наставници не раде ништа у вашим главама значи да посао наставника тј. оно чему учи децу није ништа, онда то говори све о вама и вашем образовању.

Ево и овде пример- Људи из једног малог места су много оговарали једну учитељицу како баш ништа не ради, замало да им поверујем. Кад је њена генерација стигла у пети разред тј, код мене, ја се изненадим, деца су све знала што је било потребно као преџнање за пети.

Ја стварно не бих волела да се због овог мог текста увреде они који су све горе наведено већ знали и нису говорили ружно о наставницима, а сигурна сам да они и неће. Осталима којима неки део није био јасан, нека ме слободно питају, разјаснићу. Ако треба писаћу у наставцима, мемоаре, есеје који год жанр треба.

А још што се штрајка тиче и ви бисте се сигурно бунили само радите код приватника па немате коме, или немате посао па опет немате коме, а ако нисте до сад схватили, за то вам нису криви просветари који су уложили у своје образовање много више труда и времена па су ето имали и среће да нађу посао. А то што просветари имају посао не значи да може и треба ко год хоће да им вади из џепова зарађено. И зато вас молим, још једном не упоређујте се са нама, не мислите да смо вам ми криви за вашу лошу ситуацију, а да ,лају и то много и неки који су имућнији и ништа им не фали, ваљда чисто да би лајали.

И што је најважније будите искрени према себи, сетите се свог детињства, сетите се да сте волели бар своју учитељицу и то много, а и према другим наставницима сте осећали, ако не љубав, онда бар поштовање. Зато испоштујте бар своју децу и не причајте ружно пред њима о њиховим наставницима. Ја сам у учионици, видим и знам како ме деца гледају, како имају воље да уче и знам шта осећају. Не убијајте им вољу и не ругајте се људима који су им већ узори и једино је исправно да им буду узори. А кад сам у учионици, ја ту децу видим као једино светло у овом црнилу и као једину наду да има наде и за нас једног дана.


Olivera

  Categories:
напишите коментар

68 коментара

  1. новембар 16, 12:49 #1 Nastavnik fizike

    Deca su na raspustu, a nastavnici na godisnjem odmoru. Mi odmor ne uzimamo za rodjendane, slave… kada nam se crfne.

    Одговорите на овај коментар
  2. новембар 16, 12:59 #2 mira

    Draga koleginice,

    Kao majka i prosvetar moram, a u vezi sa Vašim tekstom, mislim da treba da dodam sledeće:

    1. Moje dete je imalo učitelja koji aktivno sa decom nije radio ni 3-4 sata dnevno. Mogu da stavim ruku u vatru da nije pisao pripreme. Kontinuitet nije postojao. Kada su deca pošla u 5. razred, preživeli smo (jedva!) kataklizmu. Dakle, nisu svi prosvetari sveci.

    2. Osim raspusta, u školi u kojoj radim, miljenici direktora, osim raspusta, imaju više slobodnih nego radnih dana, naravno, nisu na bolovanju već samo ne dolaze na posao. Raspored se pretumbava svakodnevno pa oni koji su došli odrađuju i časove onih koji nisu tu. Razlozi izostanka su razni: bolesti, slave, putovanja…

    3. Zaista postoje ljudi koji na časovima ništa ne rade. Sede, deca čitaju, igraju se telefonima, prepisuju lekcije… Takvih nastavnika ima i u školi u kojoj radim i u školi moje dece. Naravno da generalizacija nije dobra niti je tačno da smo svi takvi, ali da ima neradnika – ima!

    Ja neću da štrajkujem skraćenjem časova jer moji učenici nisu krivi za moju situaciju. Odavno štrajkujem tako što ne predajem papirologiju opširniju od one koju je ministar propisao. Štrajkovaću kada zahtevi budu da se smanji broj dece u odeljenjima, da se kupe nova nastavna sredstva, da se izbace veronauka, gradjansko, drugi strani jezik, hor, treći čas fizičkog… Tada neće biti ni viška zaposlenih, pa će i novca za plate biti dovoljno.

    Одговорите на овај коментар
    • новембар 16, 15:35 Marija

      Izbaciti treći čas fizičkog? Bravo, prosvetni radniče!

      Одговорите на овај коментар
      • новембар 16, 19:53 JELENA DALMACIJA

        koleginice ovo sto ste napisali srasmotno.Da li ste u komentaru posli od sebe? Da neyaboravim da vas pitam da li kada vodite svoje dete kod lekara ili stomatologa pitate nekog kako radi lekar kod koga cete otici? I da nezaboravim koja je uloga Vas kao roditelja u obrazovanju vaseg deteta? I jos nesto zivimo u srbiji i VI vrlo dobro znate da deca razlicitom brzinom savladjuju nastavno gradivo!Apsolutno se slazem da u svakom zitu ima kukolja. Razmislite malo kako izgleda vas cas, da li bas svaki dan dajete svoj maksimum?

        Одговорите на овај коментар
        • новембар 19, 09:42 Saša

          Draga Jelena Dalmacija, trebalo bi, ako se već predstavljate kao prosvetni radnik,
          da znate da se NE uz glagol piše odvojeno, a lične imenice velikim slovom. Toliko o vašem
          maksimumu koji dajete. Moje dete je nezaposleni prosvetni radnik i zbog vas koji ste imali
          sreće, kako reče Vaša koleginica, da dobijete taj posao preko debele veze a radite ga traljavo,
          ona neće moći da uđe u klub privilegovanih kojima vi pripadate!
          pozdrav!

          Одговорите на овај коментар
        • децембар 15, 20:26 Анонимни

          Po Vašem pravopisu se vidi da ste baš prosvetni radnik za primer svojim učenicima.

          Одговорите на овај коментар
      • децембар 15, 20:24 mirjana

        Odrasla sam bez trećeg časa fizičkog i evo živa i zdrava. Treći čas fizičkog je za današnju decu jer ona ne idu pešice u školu, ne šetaju sa drugarima ne igraju lastiž ili ne daj Bože fudbal, basket da se ne oznoje itd…..

        Одговорите на овај коментар
    • новембар 16, 17:41 Vaspitacica 2

      U svakom zitu ima kukolja, pa i u prosveti, nemojte generalizovati.

      Одговорите на овај коментар
    • новембар 16, 21:16 слободан

      тачно тако под 2 и 3. у скоро свакој школи исто тако само мало ко то признаје. Остало ти није најбоље решење.

      Одговорите на овај коментар
    • новембар 16, 22:22 Ivana

      Pa i da sve jeste baš kao što ste i napisali, a nije, jer znam da 90 odsto naših kolega daju svoj maksimum, sve navedene “negativnosti” ne treba sankcionisati smanjenjem plata. To je samo još jedna pogrešna, vrlo pogrešna generalizacija. Sve što ste naveli moglo bi se rešiti upravo uvođenjem platnih razreda i ozbiljnijim praćenjem (da ne kažem evaluacijom) rada škola. To što predlažete ukidanje časa fizičkog je notorna glupost, trebalo bi uvesti fizičko pet časova sedmično. Licemerno je što tvrdite da svoje učenike ne želite kažnjavati skraćenjem, jer ne verujem da je trajanje časa presudno za kvalitet nastave, jednako licemerno kao i izjava ministra da su deca na prvom mestu, deca u Srbijici, u školama kojima su godinama blokirani računi, u kojima nema sredstava za higijenu, kreda i sunđera, a o nedostižnim “nastavnim sredstvima” da i ne počinjemo!

      Одговорите на овај коментар
    • новембар 17, 08:20 ja

      Svaka cast, upravo tako kako ste rekli, nisu svi isti ali je vecina takva.Vidi se to po deci nas je vaspitavala, sem roditelja, skola i uciteljica i nastavnici, sad su deca raspustena, roditelji rade po ceo dan i naravno da sve ide naopako.Imam primer deteta koji je sad 5 razred i nema osnovu nikakvu.G dinu Miroslavu Stojimenovicu pripremu ne pisete svake godine za isti predmet i lekciju???sigurna sam jer se matematika, srpski i ostali predmeti ne menjaju 2+2 je uvek 4!! ??

      Одговорите на овај коментар
  3. новембар 16, 13:23 #4 Vaspitacica

    Bravo koleginice Olivera. Toliko jos toga ima da se kaze. Vaspitaci, koji su uvek u senci prosvete, cuvaju, vaspitavaju, hrane, presvlace, maze, paze, uspavljuju po tridesetoro dece u grupi. Brinu o deci direktora, trgovaca, mesara, rudara, tekstilaca, policajaca, vojnika i radnika drugih profesija. Brinu cak i o deci ciji roditelji ne rade a ipak smatraju da je detetu bolje u vrticu. Svi ti ljudi bez brige obavljaju svoja zaduzenja znajuci da su im deca na sigurnom. Takodje rade po IOP-u. i samo oni znaju koliko je tesko uklopiti “drugacije” dete u grupu. Svi koji misle suprotno neka dodju da borave samo jedan, jedini dan u vrticu sa nama. Ne moraju nista da rade samo neka gledaju. Pa neka se onda zapitaju i komentarisu.

    Одговорите на овај коментар
    • новембар 16, 17:39 Vaspitacica 2

      Da li ste se ikada zapitali zasto smo u senci prosvete? Verovatno niste jer ne znate, niko Vas nije obavestio koji je sindikat NAŠ. Pretpostavljam da ste u Sindikatu Obrazovanja, kome smo MI pod odbor (u prevodu nista sem otimanja clanarine). Znam, niste jedini, bili smo i mi dok nismo “pronasli” sindikat koji se bori samo za prava zaposlenih u vrticima. Dok god to ne shvatite bicemo u senci, razjedinjeni, nikada slozni…

      Одговорите на овај коментар
      • новембар 16, 22:27 VASPITACICA 3

        POSTO NISMO INFORMISANI A VI NAS INFORMISITE KOJI JE TO SINDIKAT KOJI SE BORI SAMO ZA PRAVA ZAPOSLENIH U VRTICIMA,JA BIH LICNO JAKO VOLELA I DA POSTOJI UDRUZENJE PREDSKOLSKIH RADNIKA KOJE BI TREBALO DA RESAVA NASE ZAJEDNICKE PROBLEME KOJI NEMAJU BAS NIKAKVE ZAJEDNICKE TACKE SA NEKIM DRUGIM PROFESIJAMA

        Одговорите на овај коментар
    • децембар 14, 11:11 Milan

      Biti vaspitač, znači imati porodicu od tridesetoro dece kojoj pružaš nežnost,ljubav,pažnju,vaspitanje…a od države dobijaš socijalnu pomoć.

      Одговорите на овај коментар
  4. новембар 16, 13:23 #5 milorad dmitrovic

    Ne bi bilo lose da nastavnici svojim “javnim istupanjem” po nekad skrenu paznju i na mnoge bitnije stvari u prosveti (ako ne i sustinske!?), osim sto samo isticu platu kao materijalnu komponentu. Pod “bitnijim stvarima” podrazumevam sledece:
    -zastareli, odnosno prevazidjeni planovi, programi i metode rada,
    -losi uslovi za rad (slaba opremljenost nastavnim sredstvima, savremenim tehnickim aparatima,
    i sl.)
    -losi profesionalni i medjuljudski odnosi unutar kolektiva za koju su uglavnom odgovorni
    direktori koje najcesce namecu aktuelne politicke stranke,
    -katastrofalno ponasanje ucenika unutar skole i oko nje,
    -ne dovoljno kvalitetna komunikacija sa roditeljima i nekim drugim institucijama,
    -retko upraznjavanje seminara i sl. predavanja o inovacijama u nastavi,
    -ne obezbedjivanje adekvatne literature za unapredjivanje nastave, …..itd.

    Naravno da ima jos mnogo detalja koji se mogu navesti, ali mislim da se i na osnovu istaknutih moze proceniti da nastavnici ne bi trebali samo sa platom skretati paznju na svoje probleme jer bi ih mnogi nezaposleni, ponizeni i obespravljeni radnici u Srbiji, vremenom mogli pogresno shvatiti kao i veoma bitnu ulogu i znacaj vaspitanja i obrazovanja.
    Neophodno je naglasiti da se sve navedeno ne odnosi na kolektive u kojima vecina istaknutih problema nije prisutna u tolikoj meri, iako mnoga istrazivanja u zadnjih 20-ak god. ukazuju da ih je, na zalost jos uvek, znatno manji broj u odnosu na mnoge gde su problemi takve vrste prisutni. Pored toga, potrebno je istaknuti da se po tom pitanju ne dovoljno koriste nekavi kontrolni ili inspekcijsko-nadzorni mehanizmi, pa se stice utisak kao da trenutno i ne postoje (sto nije iskljuceno!?), jer da savesno i odgovorno rade svoj posao verovatno se mnogi problemi ne bi pojavljivali u tolikoj meri.

    Одговорите на овај коментар
    • децембар 09, 19:10 Миланчегевара

      Ево како се пише:НЕДОВОЉНО И НЕОДГОВАРАЈУЋЕ.Ти си типичан пример човека који је нешто начуо и који би свашта решавао само да има власт.Научи прво да пишеш!

      Одговорите на овај коментар
  5. новембар 16, 14:51 #6 dragan

    A sada bih da ovako lepo sagledamo i sve ostale službe , kao npr administrativne radnike po javnim preduzećima i ustanovama , raznorazne šefčiće neradnike , šalterske neradnike , raznorazne neljubazne neradnike – sestre i lekare , pa političare neradnike i raznorazna piskarala , opštinske neradnike i policijske pozornike kojih nigde nema i one po kancelarijama … Pa sada nanovo uporedimo . I koje plate i benificije oni imaju i u koliko godina idu u penziju ., i kako nemaju nikakve odgovornosti za svoje greške i nikakva prozivanja i ponižavanja u društvu . Bićete zapanjeni ko kolko radi koliku platu ima , i kada odlazi u penziju . Njihov će posao ispasti rekreacija u odnosu na naš .

    Одговорите на овај коментар
  6. новембар 16, 14:58 #7 Valentina

    Naravno, štrajkujemo prvenstveno zbog plata! Kada platim režije i stambeni kredit više nemam ništa a i od tog ništa hoće još da otmu!
    Kakva motivacija za nastavnike i rad sa osmehom,…bravo!
    Takođe, mislim da bi bilo važno štrajkovati i zbog nemaštine u školi, učila, broja učenika u odeljenjima,….to je ono što nas posebno muči.
    Štrajk je uvek bio legalan vid protesta – pokazati da se sa nečim ne slažemo,…
    Što se tiče dece,…sada je država na redu da pokažu da brinu o njima,…mi to već činimo, zato pustite prazne priče neću da štrajkujem zbog dece – o tome neka brine država i oni koji je vode.

    Одговорите на овај коментар
    • новембар 17, 08:23 ja

      Imamo i mi ostali kredite i rezije da platimo i sa mnogo manje primanja, ima onih koji rade za minimalac jer nisu uspeli dobiti posao u prosveti iako su fakultetski obrazovani, greska nase nacije je sto svako samo misli na sebe.Toliko ne zaposlenih prosvetnih radnika na birou rada, verujem da bi radilo posteno posao za vasu platu?!

      Одговорите на овај коментар
      • децембар 14, 14:10 Iva

        “Toliko ne zaposlenih prosvetnih radnika na birou rada, verujem da bi radilo posteno posao za vasu platu?!” -Verujte, čim bi se zaposlili krenuli bi u štrajk, i ne bi više radili “pošteno”! 🙂
        Živite u velikoj zabludi po tom pitanju…ne poznajete očigledno dovoljno dobro psihu srba…

        Одговорите на овај коментар
  7. новембар 16, 15:56 #8 Tea

    Ma znate šta – briga mene i..
    za mišljenje vlade – ono odavno nije realno,
    i za mišljenje okruženja – nije kompetentno,
    dece i roditelja – pristrasno je,
    i navodnih stručnih služba i institucija – nekvalifikovano,
    i Ministra,Ministarki i koje kakvih još tamo sorta – sebično je i neiskustveno,
    I da li je komšiji crkla krava ili je dobio na lutriji.
    Briga me!
    Istina je ta da mi nije dobro,ni mojoj deci, ni porodici, kao ni 70% mrčenih ljudi i mučenika na raznoraznim drugim profesijama i poslovima koje u suštini i ne vole već ga rade jer moraju. I koje meni kriv što nisam premazana svim farbama i neka tamo ”ambicioze” žena, pa da mi cilj opravdava sredstva pa da gazim i po onome što je svetinja.
    Svim građanima i ostalim personama koje nisu iz ove branše (prosvetarske) peručujem da prvo očiste prašinu pred sopstveni prag pa onda u tuđi zavire, jer ako ne mogu da pomognu onda bar nek odmažu. Humanost prosvetara je na najvišem nivou jer ovo se dragi moji zove – kulturni štrajk! Nismo uzeli motke, vile i ko zna šta još i izašli na ulice kao razjarena masa (mada nije loša ideja, jer neko samo taj jezik razume), nego se potrudismo da i iz ove borbe izađemo sa što manje žrtava. Pa i pored toga kao mnogo puta do sada u bezuspešnim i dugoročnim borbama, opet dobijamo packe od istih ojađenih građana koji svoj očaj usmeravaju na potpuno pogrešnu adresu!
    Šta je sa vama i šta je tu po sredi? Nemoć da se izborite za sebe ili ljubomora što se neko drugi pokrenuo a vi ne? Ili se bojite da ćemo uspeti u svojoj zamisli pa će nam biti bolje nego vama ostalima koji radite kod privatnika i gde ste i više nego zamenjivi?
    Zapamtite jednom za sva vremena – nismo vam krivi mi i ne borimo se protiv vas, već protiv sistema koji tone i vuče nas sa sobom! Vuče i vas i vašu decu. Čudo jedno kako se sa time mirite. I umesto da se toj borbi pridružite, vi samo ”lajete na zvezde!”
    Pomozite nama danas da bismo sutra mi pomogli vama. Ili bar vašoj deci.I prestanite da nam na silu namećete osećaj krivice! Nećemo se izvinjavati zbog štrajka koji god razlozi za isti bili.
    I ne trebamo.

    Одговорите на овај коментар
  8. новембар 16, 22:27 #9 jelena

    Želela bih da, pored postojećih zahteva , na listu bude uvršten i zahtev za povečanje broja pismenih provera u toku jedne radne sedmice.Zelela bih da mi neko objasni koji je tim stručnjaka procenio da je dve pismene provere OPTIMUM i na osnovu kojih KRITERIJUMA ?
    Da li su generacije učenika ,kojima smo i mi pripadali , i imali svaki dan nenajavljene provere tipa : “izvadite list papira i sve spakuj u torbu…” bile sposobnije od današnje dece koja mogu samo 2 provere u nedelji jer su opterećeni ili šta ? Mi nismo bili opterećeni, jel? I , šta fali čestim proverama ? Bili bi sptremniji i redovnije učili.Da ne pričam o tome kako se uklapamo u raspored održavanja provera i često odlazemo ili pojedinci i otkazuju.
    Predlažerm pokretanje inicijative da se to promeni,ne znam kome se obratiti…..

    Одговорите на овај коментар
  9. новембар 16, 23:20 #10 Ucenik (komentar na fb-u)

    Uvaženi profesore 🙂

    Moram da primetim da je Vaša koleginica, bar ja imam utisak, cinična. Koliko sam video u komentarima i njene kolege imaju vrlo čudne stavove, a ocene komentara su uglavnom pozitivne za one koji se slažu sa njom i negatinve za one koji se ne slažu. Meni to izgleda kao pristrasnost ove grupe ljudi, a čak i ako nije izgleda mi daleko od objektivnog. Na primer komentar koleginice koja se potpisala kao “mira” je ocenjen sa 2:25 dok je odgovor na njen komentar ocenjen 14:1, svi ti profesori koji su tako ocenili ove komentare ne znaju koliki je značaj “fizičko” (atletika) imalo u staroj Grčkoj! A takođe mislim da je negativno ocenjena zato što je iznela istinu o stanju u obrazovanju. Štrajk je neopravdan. A ovaj članak još više to potvrđuje. Zašto? [Na dnu komentara sam konkretno izneo razloge] Zato što u prosveti radi intelektualna elita društva i barem ta elita trebala bi da shvati da je najmanji problem iznos plate. Mnogo su veći problemi nebrige države za prosvetu i odsustvo zahteva države da se teži ka maksimalnom kvalitetu. A kada imamo propalo obrazovanje (mašinu koja proizvodi ljude sa stavovima i vrednostima) onda imamo i ljude koji (kada prođu kroz tu mašinu) u sebi nose “propale” stavove i vrednosti, a skup takvih ljudi je “propalo” društvo. Bio bih srećan kada bi se prosvetari žalili na urušen sistem, kada se žale na smanjenje plate onda sam deleko od sreće, daleko zato što mi je žao da “intelektualna elita” razmišlja tako kratkoročno (da ne kažem samo o sebi). Kakve će im biti plate ako nastavimo ovim putem nizbrdice? Da li će ih uopšte biti?
    Evo konkretnih zamerki na delove teksta:

    1. Moram da priznam da je prvi argument Vaše koleginice veoma jak. Profesori rade mnogo više od “3-4 sata”. Ali nema puno veze sa razlozima štrajka.
    2. Postavka u drugom delu: “nastavnici imaju raspust pa nek budu zaduvoljni i minimumom plate” je užasna, međutim meni je odgovor još gori. To što prosvetni radnici imaju raspust može da se gleda kao “super” stvar (kao kritika za koju sam već rekao da je užasna) ali može biti i negativna jer ljudi nemaju odmor kada im je potreban već kada moraju da ga imaju. A što se tiče odgovora “па распуст је ту због деце, а иначе увек је постојао и пре 100 година па коме је такав посао уз распусте сан снова, што није учио за просветара док је било време или што је вероватније није могао толико да учи, да не полуди или већ нешто слично или просто није био довољно добар ђак да би ишао на факултет” je strašan. Strašno je da profesor ima protivargument “a zašto ne” ili “pa šta ću kad sam pametniji, ko ti je kriv što si glup”. Meni izgleda kao da je pisac kako ona kaže “neprosvećen”. Drugi deo njenog drugog argumenta (gde kaže da se teži tome da svi idu u istu vrstu škole) potrvrđuje ono što sam rekao da se sistem raspao i da je strašno što se ne štrajkuje zbog toga. Kako kaže koleginica “Хоћете примере, Хоћете још примера” (strašno). Na kraju drugog dela koleginice piše “То причам да вам буде јасно да се не бунимо само због плата.”, istina je da unija prosvetnih sindikata na svom plakatu navodi probleme kako oni kažu “sve lošijeg sistema”, međutim ako je prvi razlog i inicijalni impuls štrajka smanjenje plate onda to u meni izaziva sumnju u treći razlog štrajka (korupcija), pa izaziva sumnju i da je drugi razlog (loš sistem) uopšte istinski i stičem utisak da su 2. i 3. razlozi štrajka samo estetske prirode, da nisu iskreni.
    3. U trećem delu moram da se složim da ima mnogo dobrih profesora i istina meni predaje nekoliko izuzetnih profesora, ali, nažalost, nasuprot težnji da se ostavi utisak da je više “dobrih” profesora, strašno je videti profesore koji ne znaju o čemu se radi na časovima onih predmeta koje oni TREBA da predaju. Onda ono kad Vaša koleginica daje primer JEDNE učiteljice je jednostavno smešno. Daje JEDAN primer, ko ne razume zašto je smešno ne vredi komentarisati. Onda na kraju trećeg dela “А још што се штрајка тиче и ви бисте се сигурно бунили само радите код приватника па немате коме, или немате посао па опет немате коме, а ако нисте до сад схватили, за то вам нису криви просветари који су уложили у своје образовање много више труда и времена па су ето имали и среће да нађу посао.” jednostavno strašno.

    Žao mi je što će mnogi “prosvetni radnici” reći “šta se gura ovaj balavac” ili neće ni pročitati komentar do kraja. Međutim drago mi je da postoje oni “dobri” profesori kojima sam zahvalan i koji treba da znaju da ima mnogo drugih ljudi koji znaju da su uspešni zbog svojih profesora i koji su im takođe veoma zahvalni. Hvala i Vama profesore što ste dozvolili da ostavim komentar koji mogu da vide Vaše kolege! Hvala najlepše 🙂

    Одговорите на овај коментар
    • новембар 17, 15:43 olivera

      Dragi učeniče, to što si temeljan u svojim analizama mog teksta je divno.I što si tako mlad, pametan i načitan. Ali jednog dana kad budeš, ako budeš bio fakultetski obrazovan pa ti mnogo manje obrazovani nađu za shodno da vređaju kolege a time i tebe samog, biće ti jako smešno. Splasnuće ti arogancija kao ništa. Više puta sam bila u neprijatnoj situaciji gde neobrazovan ničim izazvan pokušava da vređa obrazovanog i sasvim dobro znam o čemu i zašto govorim, a znaju i svi ostali koji su me podržali. A ako ne budeš obrazovan pa još ne nađeš ni posao, onda će ti biti još smešnije, a biće ti pomalo i krivo što se niko pre tebe nije izborio za bolji položaj radnika, a nama koji shvatamo šta sam htela reći će onda biti smešno.

      Одговорите на овај коментар
      • новембар 17, 18:41 Laurus

        Poštovana Olivera, izvinite. Nisam imao za cilj da budem arogantan niti bilo šta slično. I ako sam vas uvredio molim Vas oprostite. Moja kritika je PRVENSTVENO upućena onom “elitnom” delu društva (koji je uglavnom fakultetski obrazovan) i štrajku uopšte. Jednostavno mi je krivo što se potencira rešavanje površnih problema kao na primer smanjenje plata umesto rešavanje osnovnih problema koji su uzrok ovih površnih (razumem da prosvetnim radnicima koji žive od toga to nije samo površan problem međutim shvatate šta želim da kažem). Ne slažem se da neko manje obrazovan nema pravo da kritikuje nekoga ko je više obrazovan ako postoje argumenti. Međutim razumem šta želite da kažete, Vi, ako sam dobro shvatio, mislite na kritiku onih ljudi koji nisu misleći i koji bi se u staroj grčkoj nazivali “idiotes” (nikakva uvreda). Oni ljudi koji svaki put “padaju” na političku propagandu i nikada se ne koriste kritičkim razmišljanjem. I sasvim se slažem sa Vama da nije ni malo lepo biti u prisustvu takvih ljudi pogotovo kada vređaju, ali tu opet dolazim do problema zbog koga oni MOGU to da rade. Među tim problemima prednjači problem kvaliteta obrazovanja (ono što je osnovno, fundamentalno; ono što izaziva one površne probleme). Treba se buniti protiv drugih stvari, treba rešavati osnovne probleme koje ja u srednjoj školi ne mogu, ali “elitni” deo društva može. Vi možete i za to bi Vam celo društvo bilo zahvalno.
        A moram da priznam da ste u pravu da će mi biti krivo ako se niko ne izbori za bolje uslove. Zapravo već mi je krivo što su uslovi ovako loši. Svaki dan me to kopka i zato ovo i pišem. A moram i da se izvinim za to što sam rekao “strašno, strašno” to možda jeste bilo arogantno ali mi je bilo teško kada sam video jedan primer, a na osnovu jednog primera nemoguće je suditi (ne kažem da je moj postupak opravdan). Pouzdanu statistiku nemamo zato što ona zahteva temeljnu kontrolu, a temeljna kontrola bi izazvala mnogo problema. Ali evo jednog primera iz mog iskustva: U mojoj školi na žalost postoji samo jedan profesor iz grupe stručnjaka za ekonomske predmete koji nam predaje, drugi su (reći ću to i ako znam da će odmah neko reći da nisam stručan da to ocenjujem, ali ne znate kakve sam stvari video i ne bi možda ni verovali) nažalost iz najnižih slojeva društva, zaposleni preko stranke. To su veoma ozbiljne stvari koje moji drugari i ja gledamo nemoćno svaki dan i verujte jako je teško. To su jako veliki stresovi. Hvala Vam mnogo na svemu: i na komplimentu i na angažovanosti. Ovom društvu u velikoj meri nedostaju tako AKTIVNI ljudi (koji se u optimalnom smislu bave osnovnim problemima). Hvala Vam na tome što ste Vi ipak bili kulturni iako sam ja vas uvredio u jednom delu teksta. Hvala Vam i želim Vam puno sreće. Srdačan pozdrav profesorka! 🙂

        Одговорите на овај коментар
      • новембар 17, 21:00 Достамије

        А зашто мислите да сте само ви образовани? Зашто потцењујете друге струке? Вређате нас, а очекујете да вас подржимо. Браво. Такав став ради против Вас и ваших колега. Поменули сте и рад код приватника. Добар део вас наставника и професора даје приватно часове деци и за то узимате новац. Да ли је икад неко од вас платио држави порез, а са друге стране од ње захтевате веће плате. Зашто мислите да су људи који раде код приватника мање уложили труда у своје образовање? Ако нисте задовољни платом, зашто Ви не отворите приватну школу или се запослите код неког приватника? Врло добро знате да је и у просвети као и у другим државним предузећима добар део вас добио посао на веома сумњив начин.
        Прочитао сам текст и не могу да верујем да неко ко образује нашу децу пише овакве ствари. Како ли се односите према ученицима, када се нама који смо и завршили неку школу овако обраћате?

        Одговорите на овај коментар
      • новембар 18, 12:38 Milana

        Olivera,
        jako loš pedagoški pristup!
        Sedi, 1 !

        Одговорите на овај коментар
  10. новембар 17, 12:19 #11 nada

    Kada smo izdržavali propale firme iz budžeta ove države bilo je sve u redu, u redu je kada radnici blokiraju auto put,kada primaju plate radnici koji ne rade,kada smo plaćali radnike Zastave koji su sedeli kući i primali više od profesora.Sada svima smeta štrajk prosvetara,a od 007 nemamo povećanja plate.Odlučite da li vam treba prosveta ili ne,svi ste učili nešto da bi mogli da radite.Izađite iz komunističkog kaputa i mislite o obrazovanju kao o ulaganju ,a ne kao o potrpšnji.

    Одговорите на овај коментар
  11. новембар 17, 21:17 #12 Dragana

    Bravo, draga koleginice.

    Prodruyujem se svim Vasim objasnjenjima za neupucene. Sreca da ja takve nisam imala “cast” da ucim.

    Pozdrav,
    Dragana

    Одговорите на овај коментар
  12. новембар 19, 07:14 #13 Sigmund

    Jutros sam svog sina poslao u skolu.Drugi je razred.Njegova skola ima skracene casove .Doci ce kuci oko 10,30.I njegova uciteljica isto ide kuci u 10.30.Mog najstarijeg sina ispratio sam ,jutros na posao.Radi u bolnici na odeljenju intenzivne nege.Doci ce kuci u 16h.I uciteljici i mom najstarijem sinu smanjuju platu 10 posto.Moj najstariji sin je predao papire za rad u Norveskoj.Uciteljica je svratila do pijace.Danas kuva.

    Одговорите на овај коментар
  13. новембар 19, 14:31 #14 Оливера

    Ne mogu da verujem da nas napadate za ovoliku bedu koju dobijamo. Da li znate da je moja mladost prošla u učenju dok su se ostali provodili, Več 30 godina živim bedno a 16 godina nigde nisam išla na odmor iako sam bolesna.O mom radu neka kaže onaj ko je kompetentan. Samo gospodo lekare niko ne sme da napadne a vrlo dobro znate da većina njih prima mito. To je tačna informacija. Opštinari se razbeže već u pola 2 a zna se dokle im je radno vreme. Većinu njih u vrema radnog vremena viđam na pijaci , u gradu, po kafićima…Ne možeš ih nikad naći. Lekar ti zakaže npm u 9 a stigneš u 11 na red. A sad su na red političari, koji su najveći lažovi i prevaranti a ne znaju šta će sa parama. A ja za razliku od njih imam državni fakultet a oni su svoju diplomu kupili.Čak i ne znaju gde im je fakultet. Zbog čega bi oni imali toliko para a ja beda i sirotinja. Da li je to pošteno?Isto imamo fakultete. Ja neću da se poredim sa nekim ko ima srednjoškolsko primanje jer sam učila da bi imala bolju platu. Ne podcenjujem nikog, svi treba da živimo normalno bez obzira šta radimo.Radimo rudarski posao tako reći humanitarno.A vidim majstor kad dođe dobro naplati, obućar takođe , samo smo se mi ponizili. Ja moram da radim još jedan posao da bih mogla da opstanem, spremam stanove a zdravstveno sam loše. Pa kad mi je bolje ja onda fizikališem i tako se mučim. Eto takav je život nas prosvetara, a o ostalom odlučuje ministarstvo i nas niko ništa ne pita.

    Одговорите на овај коментар
    • новембар 20, 08:49 Sigmund

      Postovana,
      veoma je ponizavajuce kada svakog jutra saljem svog sina osnovca u skolu,gde su casovi skraceni na pola sata,znajuci da Vi osim “ocuvanja minimuma procesa rada” deci ,za to vreme, nista ne mozete da pruzite.Deca su vam statisti u predstavi koja se zove “zakonski strajk”.Da li ste se pitali zasto zdravstveni radnici ne strajkuju?Vi kazete zbog mita.Draga moja prosvetna radnice,nema toga nista vise nego kod Vas u prosveti.Ono cega Vi imate to je dva i po meseca odmora preko leta,20 dana oko nove godine,uskrsnji mini raspust,ekskurzije na koje em idete besplatno em dobijate dnevnice,skole u prirodi ,opet dnevnice,privatni casovi…

      Nego,moja supruga i ja smo u kontaktu sa drugim roditeljima vrlo blizu da ostvarimo da decu ne saljemo u skolu .Ne zelimo da glume djake.Ni Vi ne biste trebalo da glumite prosvetne radnike.

      Одговорите на овај коментар
  14. новембар 19, 14:44 #15 MARTA CSATI ,IMRE

    draga 0livera !Ja nisam prosvetni radnik , ali smatram da oni koji obrazuju jednu naciju ili lece, gradjane jedne drzave, moraju da imaju vise od te nacije odnosno gradjana a ne obrnuto. Ovo bih voleo da dospe u sve osnovne, srednje skole , fakultete i medicinske radnike. IMRE

    Одговорите на овај коментар
  15. новембар 19, 16:28 #16 Mišel Babić

    Komentar koji je autorka teksta uputila Uceniku(komentar na fb-u) potvrđuje moje mišljenje da je autorka ogorčena. Ogorčena, prepotentna, i svađalački nastrojena, što, sa neke strane, i mogu da shvatim. Ne i da prihvatim. Verujem da nije lako. Ali, s druge strane, ni profesori nisu ono što su bili. Šteta je što ispaštaju ljudi koji su zaista tu da nas nečemu nauče. Ali to je samo moje mišljenje.

    Одговорите на овај коментар
  16. новембар 19, 17:20 #17 Оливера

    Gospodine Imre! Na šta ste konkretno mislili nisam Vas bašnajbolje razumela. Pozdrav.

    Одговорите на овај коментар
  17. новембар 19, 17:25 #18 Olja

    Gospodine Imre nism najbolje razumela na šta ste konkretno mislili, molim Vas pojasnite mi.

    Одговорите на овај коментар
  18. новембар 20, 14:12 #19 Olivera

    Poštovani Sigmunde! Vi ne znate ništa o našem radu. Kako se samo pravite a znate šta lekari primaju. Ja ne primam mito i niasm u mogućnosti da držim privatne časove jer je takva priroda mog predmeta. Radim prilično dugo, nisam bila ni na jednoj ekskurziji. Ja fizikališem a ne primam mito. Odrugima ne bih pričala jer nisam videla svojim očima da li primaju mito. A lekare sam videla da toliko dobijaju i krišom noću iznose poklone.Mi nemamo 3 meseca raspusta. Zimski raspust su nam praznici kao i svima. Do kraja držimo dopunsku nastavu onima koji imaju slabe ocene.A posle praznika idemo na seminare koji traju 5 dana. Što se tiče prolećnog raspusta tu spada Uskrs i opet seminari. Veoma često imamo seminare po ceo dan subotom i nedeljom. Godišnji nam je mesec dana kao i svima. Vidim da je uredu da političari plivaju u novcu , advokati i lekari a boli vas naša beda koju dobijamo. Očigledno tekst niste dobro pročitali. Ja predlažem da zatvorimo škole pa kad ste tako pametni učite svoju decu sami. A i šta će im škola, ovoj zemlji nisu potrebni intelektualci.Pozdrav!

    Одговорите на овај коментар
  19. новембар 20, 14:29 #20 Olivera

    Sigmunde! Predlažem da zatvorimo sve škole , šta će nam to. Mi za zimski raspust imamo samo praznike kao i vi. Preostale dane držimo dopunsku i idemo na seminare koji su obavezni. Za uskrs samo praznike a ostalo su opet seminari. Ja nikada nisam bila ni na jednoj ekskurziji a radim 29 godina i ne mogu da držim privatne časove jer ne predajem srpski niti matematiku. A lično sam videla kako lekari vuku poklone . A kako se ne bunite za advokate i političare. Moj godišnji je mesec dana.Predlažem da dođete malo na moje časove pa da vidite kako je raditi sa današnjom decom. Kakvi su im roditelji još su zlatni.Viniste pročitali tekst i ništa ne znate io našem radu.Naš godišnji je mesec dana.A posle časova moramo da fizikališemo da bi nahranili svoju decu.

    Одговорите на овај коментар
    • децембар 12, 13:13 Opet neki tamo

      Zapravo i trebalo bi zatvoriti ovakve škole, jer “gore je loše obrazovanje od neobrazovanja uopšte” i istina je, kada deca gledaju nekompetentne, korumpirane i neodgovorne ljude koji nemaju moral i oni postaju takvi, pa kako je naše društvo dospelo ovde? Lepo svi prolaze, i oni koji ništa ne znaju i oni koji znaju i svi imaju lepe ocene. Profesor kaže aj neka prodje šta ja da ga rušim i on na kraju vidi da može da radi šta hoće i šta postane? Nemojte da se žalite što morate da kopate vi ste mnogo više krivi od onih koje obrazujete. (Ništa nije lično upućeno, uvažavam da postoje izuzetni profesori i takvima skidam kapu)

      Одговорите на овај коментар
  20. новембар 21, 09:23 #21 Sigmund

    Postovana Olivera,
    ja Vama predlazem da udjete sa mnom u operacionusalu, kada operisem ,i tu provedite samo 5 minuta .Posle mozete da budete sa mnom koliko hocete da “vidite kako primam mito”.A ONDA IDITE MEDJU DECICU PA STRAJKUJTE! Moje kolege i ja NECEMO jer ima mnogo bolesnih u ovoj drzavi.

    Одговорите на овај коментар
  21. новембар 21, 14:56 #22 Оливера

    Господине Сигмунд ја не могу ући с Вама у операциону салу. Поштујем Ваш посао али видим да сви хирурзи код нас живе раскалашно, иду на одморе у иностранство…. А потврдићу Вам ускоро и да примају мито. Напомињем не сви али већина. Уверићу Вас у то. Наравно ствари се не могу генерализовати. Ево ја ћу пристати да се мењам са Вама и дати мојих 400 евра па да видим да ли ћете своју децу подмирити са тим. Лично сам видела оно што сам напоменула. Не желим да ме нико подцењује као што ни ја Вас не подцењујем али Ви добро знате да нам живот зависи од Вас и да смо спремни све да дамо за здравњље. А заборавили сте да није било професора не би било ни Вас хирурга, мајстора, кројача. у колико сматрате да један факултетски образован човек треба да физикалише онда не могу да верујем да сте хирург.А поготово неко ко је болестан као ја.Поздрав .

    Одговорите на овај коментар
  22. новембар 21, 15:21 #23 Оливера

    Ја предлажем да заменимо плате јер ја са овом већ дуго не могу основне потребе да подмирим . Радо бих радила Ваш посао али нисам завршила медицину а Вас бих замолила да дођете у школу само 1 дан и видите како је радити са данашњом децом. Ја нисам ништа генерализовала али сам ракла да у мојој средини већина прима поклоне и мито што је истина. За многе поштене лекаре мој наклон. Поштујем Вас што сте такви али кад крче црева то је гадно. Сви треба да живимо нормално без обзира коју врступосла обављали.

    Одговорите на овај коментар
    • новембар 25, 12:41 Sigmund

      Slazem se sa vama da zamenimo plate.Samoa,vidite ima jedan problem jer sam ja radio vas posao u medicinskoj skoli kao predavac, a bojim se da vi moj posao doktora na klinici necete moci.Jer,znate,plata ipak mora da se zaradi!

      Одговорите на овај коментар
  23. новембар 25, 12:34 #24 Sigmund

    Postovana,
    NASA deca,su divna,kada se ima na umu sta im se sve radi.Sada je doslo vreme da strajkuje,policija,prosveta,pricalo se cak i vojska.Studenti gledam,guraju profesore koji hoce da predaju…Svi nesto strajkju.Ma ja bih sve to otpustio.Puni su biroi mladih strucnih ljudi koji bi da rade.Strajkacima OTKAZ!!!

    Одговорите на овај коментар
    • новембар 25, 15:45 Tea

      Sigmunde – otplovi čoveče, sredi se. Idi malo u tropske krajeve (uz platu sa kojom možeš samo da kiseliš noge u lavoru) i opusti se. Nije ti dobra politika koju propagiraš. Nije zdrava. Okreni se ti lepo svome jatu da ti ne bi odletelo. Ili su ti možda podkresali krila.
      Peace brother! 😉

      Одговорите на овај коментар
      • децембар 09, 13:50 Sigmund

        E evo danas,u utorak,kada donosite odluku o totalnoj obustavi rada i ,prakticno,nistenju,celog polugodista -POCELI STE DA MI SE SVUDJATE! REVOLUCIONARI! Pa dobro,ajde da u svakom odeljenju roditelji svakog deteta daju svakog meseca po 100 din.da vam plate ostanu iste.EVO NE TREBAJU VAM PREGOVORI NI SA KIM-POBEDILI STE! Bas ste tuzni.

        Одговорите на овај коментар
    • децембар 14, 15:01 m

      bravo

      Одговорите на овај коментар
  24. новембар 25, 17:00 #25 Оливера

    Сигмунде! Хоћете рећи да ја своју плату не зарадим. И те како је крваво зарадим . И ја имам магистратуру а морам да спремам туђе станове. ЈА предлажем да дамо отказ свим лекарима који примају мито а онда ћете причати другу бајку. Крећем у акцију и доказаћу своје тврдње.Предлажем да дамо отказ политичарима који краду и лажу овај народ. Тада ће нам бити лакше. Нико нема право да ми одузме оно што ја зарадим.И крај више . Колико пара толико музике.

    Одговорите на овај коментар
  25. новембар 25, 17:07 #26 Оливера

    Што сте напустили тај посао у просвети кад Вам је тако лепо било. Вероватно је то био допунски рад. Видим наши лекари шаљу све више пацијената да дођу приватно код њих. Лако је тако бити паметан. Буди ти паметан са овом сиротињом.А то да има на бироу знам. Само ће пуно њих напустити Србију, е то је трагедија. Ако не умрем до тада и ја ћу.

    Одговорите на овај коментар
  26. новембар 28, 16:15 #27 Marija

    Ne kazem da prosvetari i lekari ne treba da imaju vecu platu od ostalih, TREBA! Ali gospodo draga, zbog prirode Vaseg posla nisu dovoljni samo fakulteti koje ste zavrsili, potrebna Vam je stalna nadogradnja. Ne idete u korak sa vremenom. Uhvatila Vas je memla. Deca Vam iz skola izlaze polupismena, lekarima pacijenti iz bolnica vise mrtvi nego zivi. Zato deci placamo privatne casove, i lecimo se u privatnim klinikama, a Vi ZATO ne zasluzujete vecu platu, uprkos svim kvalifikacijama koje imate.

    Одговорите на овај коментар
  27. децембар 14, 11:23 #28 Анонимни

    Ljudi zašto se raspravljate i vređate? Pa svi živimo u istoj zemlji i imamo iste egzistencijalne i finasijske probleme i nismo mi problem jedni drugima.

    Одговорите на овај коментар
  28. децембар 14, 11:37 #29 Janko

    Mislim da je doslo vreme da sa svi udruzimo i strajkujemo , a ne da se svadjamo. Kako nikome od vas ne smeta Bajatoviceva plata od 22 000 evra, a s,eta vam prosvetarski godisnji odmor. Papirologije preko glave, dodatnih casova jos vise. Roditelji dragi zar Vi mislite da vasa deca mogu da sede i rafe , pogotovo malisani,po 6,7 casova pa po podne nastavak. Razmisli te i o ucenicima koji osvajaju nagrafe, da ih mozda nije spremio hirurg ili Vi. Stanimo svi i svi trazimo postovanje ljudskih prava , a ne decijih. Zar mislite da ce zakon ove vlasti, ukidanje batina, doneti dobro, a pa nece, samo ce se to odraziti na biduce generacije, pa mislite malo unapred. ITALO. KALVINI. je rekao : ZEMLJA KOJA’UNISTAVA SVOJE SKOLSTVO NE CINI TO SAMO ZBOG PARA, JER JOJ NEDOSTAJU SREDSTVA. JEDNA ZEMJLA KOJA UNISTAVA OBRAZOVANJE JE ODVEC POD VLADAVINOM ONIH KOJI OD SIRENJA OBRAZOVANJA STRAHUJU….JER…?NEOBRAZOVANIM NARODOM LAKSE SE MANIPULISE.

    Одговорите на овај коментар
  29. децембар 14, 11:42 #30 SRĐAN

    Drage kolege,
    nije suština u prepucavanju nas i vas. Suština je da se nikome ne smanjuju plate, da se smanji broj zaposlenih na mestima gde je to moguće, da se poveća kriterijum prilikom postavljanja rukovodilaca na mesta direktora javnih ustanova, da se pooštri disciplina u svim ustanovama a posebno u školama, da se nastavnici koji postižu zapažene rezulatate u okruženju nagrađuju a oni koji nisu zainteresovani da se edukuju, kazne i/ili otpuste. Kolač koji imamo treba podeliti na one koji hoće da rade pošteno i ono osnovno: OBRAZOVANJE OBRAZOVANJE I OBRAZOVANJE. ZNANJE ZNANJE I ZNANJE. Na svakom mestu i uvek. Bez plaćenih diploma. Tek tada ćemo znati da cenimo fakultetsku diplomu, sate i sate učenja, usavršavanja. I naravno -BEZ POLITIKE.

    Одговорите на овај коментар
  30. децембар 14, 13:31 #31 evo ovako

    Podrzavam i smatram da svi strajkaci t5reba da dobiju otkaz momentalno. Imaju olatu imaju radni staz nista nisu ugrozeniji nego drugi u ovoj drzavi stim sto ne rade pola godine. S druge strane radim sa decom koju ti dragi prosvetari marginalizuju cim to nisu deca opstinara, lekara, advokata nego deca nas obicnih ljudi. Takodje ne ulazu napor ni u pojasnjavanju gradiva, pa to postaje nas posao.

    Одговорите на овај коментар
  31. децембар 14, 13:33 #32 evo ovako

    A da ima nas sa diplom nismo svi polupismeni kako Vi Olivera mislite niste samo Vi isli u skolu mada vidi se da Vam nije koristila, jer biti skolovan ne znaci i biti pametan, a cim Vi tako razgovarate s drugima to govori mnogo vise od svega

    Одговорите на овај коментар
  32. децембар 14, 17:29 #33 Mirjana

    Cinjenica je da ono sto vam ne odgovara ne postavljate.Jos jednom sam se uverila kada sam pre par minuta,vise nije bitno sta,prokomentarisala,a vi meni da sam vec jednom dala identican komentar i to jos da proverim.Ma dajte……

    Одговорите на овај коментар
  33. децембар 18, 19:28 #34 Učenik.

    Samo vi peičajte,a sve će sutra nama da se obije o glavu!!!

    Одговорите на овај коментар

Додајте коментар

Ваши подаци ће бити безбедни! Ваша имејл адреса ће бити видљива само администраторима сајта. Коментаре који садрже говор мржње, псовке и увреде, као и коментаре који се не односе на вест коју коментаришете, нећемо објавити. Из безбедносних разлога, неће бити објављени ни линкови ка другим сајтовима.