Срђан Вербић: Учитељицу, верујем, то не интересује много

 

Негде пред Нову годину, мој школарац је први пут дошао у ситуацију да размишља о оценама које ће му бити закључене на полугодишту. Једног од тих дана вратио се кући видно забринут. Каже, добио је четворку из Света око нас. Није то разлог за бригу, мислим се, пре тога је имао две петице и нема дилеме шта ће му учитељица закључити. Са упитним изразом лица и без икаквог коментара, пружа ми лист са контролним задацима. Видим да на два питања уопште није одговорио. За почетак, на прво питање у тесту: “Ко и шта се креће?” Да, да, баш тако гласи. Како да га кривим што на то није одговорио? Не сумњам ја да у уџбенику постоји реченица “____ и ____ се крећу.”, али зар контролна вежба треба да проверава вербатим репродукцију садржаја из књиге?! Која је поента теста који почиње овако општим питањем? Могли су још мало да га уопште, нпр. да пише “Ко и шта?” па ко је набубао лекцију знаће. Ови клинци који би да мисле, нек још у другом разреду добију лекцију како се то у школи неће толерисати. Поглед ми онда пада на још грђе питање: “Часовник без казаљки зове се _________ часовник.” На празној линији стоји црвеном оловком прецртан одговор “пешчани”.Ни пешчани сат нема казаљке

88

Дечаков упитни поглед и даље стоји, а мени пишти у глави. Ко, бре, пише оваква дебилна питања?! Мислим то, ал морам да му кажем нешто друго. Смишљам. Коначно изговарам “Ленштино, па што не погледа књигу пре контролног? Ово твоје јесте тачно, али мораш да погодиш и шта је учитељица мислила.” Наравно да сам се осећао глупо сугеришући сину да је видовитост таленат који треба да развија, али знам да ће му овакав утилитаристички савет ипак помоћи да преживи у школи каква јесте. Исправљање криве Дрине треба оставити за неку другу прилику.

Оно што ме највише мучи је што нисам беспомоћан само као родитељ већ и као “стручњак”. Од свих мастиљара у земљи ја сам некако најпозванији да кажем ваљају ли ти задаци или не. Не зато што сам много стручан или паметан, него зато што управо за то примам буџетску плату. Имам само један проблем – коме ја да кажем да ови задаци нису добри и да их треба мењати. Учитељицу, верујем, то не интересује много. Просветне саветнике још мање. Систем је тај коме би ја требало да дам своје мишљење и препоруку, али систем изгледа да нема за то ниједан слободан порт.

Већ следеће недеље сам на једном семинару држао краће предавање о томе какве задатке треба писати за формативне тестове. Питање са пешчаним сатом ми је дошло ко поручено. Просто је невероватно какав је талас у климању главама овај пример изазвао. Као да су и слушаоци једва чекали да га прикажем. Потпуно смо се разумели и потрошили скоро пет минута на аргументовану јадиковку и ламентирање над школом. Пријало нам је и били смо задовољни. Надам се да нисмо превише личили на групу за одвикавање од алкохола. Било како било, то је једино што нам преостаје.

Пише: Срђан Вербић

Фебруар 13, 2013.

Извор: verbic.wordpress.com

  Categories:
напишите коментар

58 коментара

  1. април 29, 11:48 #1 Branka

    Časovnok bez kazaljki može biti i pokvaren časovnik !!!

    Одговорите на овај коментар
  2. април 29, 20:56 #2 Nale

    Da…radim u prosveti. Od gotovih kontrolnih vezbi samo su jos gluplji udzbenici.

    Одговорите на овај коментар
  3. април 30, 08:47 #3 Vule

    Па како су запошљавали, такав су кадар и добили. Неки право из клупе без три чисте и грама мозга, само зато што су платили или су били у ДС и другим странкама, добијају посао, док поштени људи годинама раде на замени или и не виде школу зато што им је испод части да плате и аполитични су. Срамота!!!

    Одговорите на овај коментар
  4. април 30, 09:33 #4 ksenija

    Mozda uciteljicu interesuje …al to bi znali ako bi razgovarali sa njom licno a ne preko novina …problem je u tome ….odatle krenite.. Jedna druga uciteljica

    Одговорите на овај коментар
  5. април 30, 09:52 #5 учитељица

    Наравно, потпуно је безначајно што дете нема радну навику, што је господин беспомоћан као родитељ и као стручњак (“Од свих мастиљара у земљи ја сам некако најпозванији да кажем ваљају ли ти задаци или не.”), а прима буџетску плату, што није отишао да разговара са учитељицом зашто је детету прецртала одговор, а сигурна сам да зна да је тачан, него је на стручном скупу јадиковао и ламентирао над школом целих 5 и словима ПЕТ МИНУТА, јер то им једино преостаје…
    Толико о томе колико он разуме рад са децом… колико он разуме рад просветних радника…

    Одговорите на овај коментар
  6. април 30, 12:16 #6 marica

    Da, sramota…Ali generalizovati za DS prosvetare, malo preterano..Evo ja sam bivši član DS , radni staž 33.god. radim kao da sam početnik, elan, posvećenost, permanentno se obrazujem, učesnik u više programa , projekata,spremna za inovacije i izazove…dobar profesionalac…(lako proveriti) Naprotiv sistem nam je u HAOSU, od ministarstva, ŠU, škola i sve do nas vaspitača-. Kadrovi, velika 0. Pa zadnjih decenija, pogledajte kakvi su nam fakulteti, koje kadrove dobijamo po školama…sve nam je devalvirano…Jedino, ostaje nam lično znanje i zato sam da svako ko ga poseduje, neka ga deli, neka se utiče na svest ljudi..Zamislite koliko je važan predškolski period za razvoj sinapsi, koliko je va žno tada naučiti decu da misle, razmišlaju, da su kreativna, da razvijaju samokonrolu, samodisciplinu, da razviju kroz sve aspekte svoju ličnost..Koliko je to važno? Ljudi, a sa druge strane mi vaspitači, koji smo važni u tom periodu razvoja dece….Dajemo obaveštenja roditeljima “Bio je danas dobar, dobro je jela, nešto je razražljiva, nije spavala—“Šta reći? I dalje ostajem optimista i nadam se da se mora menjati, menjati , učiniti nešto za prosvetu…I DANAS SE NADAM UZ OVOG MLADOG; PAMETNOG ČOVEKA , spremna za sve što je u interesu poboljšanja našeg prosvetnog sistema…(Riba se čisti od glave)

    Одговорите на овај коментар
  7. април 30, 12:22 #7 gordana

    Vrlo cesto, ucitelji hrle da sto pre, na pocetku skolske godine kupe testove iz Srpskog jezika, Matematike i Prirode i drustva ili (Sveta oko nas)…….mislim da je to pogresno iz razloga – sto ti testovi najcesce ne prate gradivo odredjenih izdavackih kuca….narocito, ako ucitelj radi po kombinovanim udzbenicima. Ja iskljucivo sama smisljam pitanja, biram, prilagodjavam deci i naravno bodujem. Kljuc po kome bodujem je uvek na listicu, da roditelj moze da se upozna.
    Moram da napomenem da ima stvarno dobro osmisljenih udzbenika, ali ima i onih drugih, da se prosto zaprepastim kada neki tekst ( koji se obradjuje u 4. razredu), ubace u Citanku za 2. ili 3. razred ! Nailazimo na sve i svasta. Udzbenike treba dobro “pretresti” kao i sve izdavacke kuce !

    Одговорите на овај коментар
  8. април 30, 12:47 #8 Ивана Бошњак Бошњак

    Повлачим текст о шанси за младог лепог човека!
    Опет један учитељомрзац!
    Срамота!
    Хоћемо ли некад добити министра који не мрзи просветне раднике?

    Одговорите на овај коментар
  9. април 30, 12:59 #9 Mama

    Moram sa vama da podelim svoja zapazanja. Kao roditelj ucenika treceg razreda osnovne skole koji je najčešće okarakterisan kao svojeglav, razmažen više puta sam bila u prilici da se pred sopstvenim detetom postidim zato što sam shvatila koliko sam dobar produkt našeg obrazovnog sistema. Evo jednog primera. Na jednom od testova moj sin je pored slike psa i pitanja “Kako se zove ova životinja?”, jednostavno napisao “Ne znam”. Sedece pitanje na koje je dao identičan odgovor je bilo “Gde živi ova životinja?”. Kada sam videla njegove odgovore moja reakcija (očekivana, na žalost) je bila “Ne mogu da verujem da ne znaš koja je ovo životinja???” i optužba “Verovatno, kao i obično, mrzelo te da napišeš odgovor?!” Pored svega moj sin, devetogodišnjak, za razliku od mene, mirno mi je i odgovorio: “Pitanje nije bilo koja je ovo životinja, već kako se zove, a ja ne znam kako se ovaj pas zove i gde živi.” Shavtila sam da na sreću moje dete još uvek razmišlja kada daje odgovore na postavljena pitanja za razliku od mene koju je obrazovni sistem naučio da dajem očekivane odgovore. Pitanje je samo koliko će još dugo u ovakvom sistemu uspeti da “ostne svoj”. Srećom učim pored njega i ja: da ne reagujem preuranjeno, da razmislim pre nego što donesem svoj sud i stav i da ga podržim da ostane “svoj”. Već posle par dana sam imala priliku da pokažem da pokušavam da se promenim. Dobio je prvu jedinicu i to na kontolnoj vežbi iz muzičkog. Na pitanja koliko traje četvrtina note i osmina pauze odgovorio je isto koliko i dve osmine note i dve šesnaestine pauze. Pitala sam šta nije tačno u njegovim odgovorima i dobila objašnjenje da je treablo da napiše koliko otkucaja traju četvrtina note i osmina pauze (opet očekivani odgovori!) mada u pitanju nije bilo reči “otkucaja”, i da je on dobar matematičar ali ovo je muzičko vaspitanje. Uzdržala sam se od daljih komentara ali sam zato na iznenadjenje mog deteta rekla da mi se svidja njegov odgovor i da se sama nikada ne bih setila da tako odgovorim. Naravno posavetovala sam ga da sa sestrom koja je inače učenik osnovne muzičke škole porazgovara o tome kako muzičari odredjuju trajanje nota, pauza i pohvlila njegovo snalaženje, poznavanje odnosa delova i celine (razlomaka). Srećom moj sin voli glumu i čini mi se ima talenta afiniteta prema toj umetnosti pa ću ga maksimalno podržati da istraje u tome jer u našem okruženju još je (delimično i ponekad) umetnicima dozvoljeno da budu drugačiji i svet oko sebe posmatraju iz nekog “oštrijeg” ugla.

    Одговорите на овај коментар
    • март 09, 00:38 Irena

      Vi kao da ste o meni pisali.. Ma ne dajmo im decu, pa neka su najgori djaci, naucimo ih onako kako jeste i kupimo im karte da odu odavde..da ih ne grize ova nepismenost i cemer… Ja ne dam na svoje sinove, koji, uzgred, razbijaju..ali, nemaju bas sjajne ocene..iz istog razloga kao i Vase dete..

      Одговорите на овај коментар
  10. јун 24, 22:02 #10 Jelena

    Pa zar pescani sat nije sat bez kazaljke? Zasto uciteljica nije priznala odgovor? Zato sto nije ocekivan? Ja sam nastavnik i smatram da treba da budemo sirih shvatanja. Poznajem dosta svojih kolega koji su poput ove uciteljice, a nazalost imala sam slicno iskustvo, vise puta, i sa uciteljicama svoje dece.

    Одговорите на овај коментар
  11. јун 25, 06:05 #11 jelena

    Ovo je fenomenalno sto ste napisali za vaseg sina Mama. Stvarno dete fantasticno razmislja. Ali ja sam fascinirana i uciteljicom koja to ne ume da vrednuje. Ministar je u pravu sto se tice prethodnog komentara, ali ja bih to takodje raspravila sa uciteljicom ako moze da se razgovara. I na tom testu su pitanja debilna. Prosveta mora kompletno da se menja, zahtevi, prioriteti…..predskolski period kao sto kaze Marica. Ne zna se sta je gluplje i gde ljudi vise otaljavaju svoj posao. A to rade zato sto ne znaju drugacije. Niko im nije pokazao, naucio, dao sredstva sto je i najvaznije.

    Одговорите на овај коментар
  12. јун 25, 06:35 #12 osoba

    Sve komentare sam pročitala…. Ima tu i profesionalne gorčine jer se neki “učitelji” prepoznaju pa jezikom neprimerenim prosvetaru komentarišu “lamentiranje” i dele savete “da je otišao kod učiteljice”….. A šta bi bilo da je stvarno otišao, kao neko ko je tada radio svoj posao u instituciji sistema?! Verovatno : “Urgira zbog svog deteta; vrši pritisak; učiteljica će imati posledica kod direktora….” . Taj čovek je tada odreagovao kao najobičniji, prosečan roditelj…. PREMA SVOM DETETU! I šta tu ima da se zameri?! To što je istakao jedan primer od hiljada sličnih koje svi međusobno prepričavaju i “lamentiraju” i svi očekuju rešenje odozgo….. pa, dragi moji prosvetari, reagujte gde treba a ne po zbornicama, aktivima i sve ,,pas laje vetar nosi”. Imate SUS – iskoristite…… Ovako, neki roditelji će vam se peti na glavu i propitivati vas (imaće puno pravo), neki će “podučavati” svoju decu kako vama da doskoče a da vam oni kao roditelji ne prave probleme (nećete za to ni znati a bićete “ponosni” jer ste dete “naučili)… I……… opet SISTEM JE SAMO KRIV! Da li vi možete pre davanja testa da ga pročitate? Da li možete da date nekom svom da ga “uradi”? E, tada, ćete videti “gde leži zec”, da li je pitanje dobro, da li postoji logika u odgovorima, ima li ih više tačnih…..? Ili se držite svega što treba da radite “ko pijan plota”, a SISTEM vam je dao mogućnost da možete korigovati, prilagođavati………. Pa, gospodo prosvetari, dajte doprinos, vratite status koji ste imali i priželjkujete ga, POTRUDITE SE, kao što to očekujete od vaših đaka. ČAST IZUZECIMA!!!

    Одговорите на овај коментар
  13. јун 25, 19:07 #13 dulefun

    Nemojte odmah Ivana, da je uciteljomrzac. Ja sam ucitelj a ne osecam tako. Samo je nalteo na uciteljicu koja nije bas dovoljno razmisljala pre nego sto je dala takav test. Treba mu pomoci.A i njoj! Samo kako? Ovo sto rece koleginica – treba deliti znanje sa kolegama,ali kako ga deliti sa onima koji cute jer se plase da se ne otkrije koliko ne znaju. Trebalo bi da direktori i pepsi sluzbe ”uvedu” svakog novog radnika u rad uz pomoc starijeg kolege, proverenog profesionalca! Onda se ne bi desavalo da uciteljima ili nastavnicima ”HVALI” nesto u radu! Znam da ce mi zameriti sada kolege srbisti. ali meni je paralo usi pa sam jednom mladom kolegi skrenuo paznju da se ne kaze ”hvali mi” vec ”fali mi” ako vec ne koristi glagol nedostajati! Dobronamerno i nasamo!

    Одговорите на овај коментар
  14. новембар 23, 13:15 #14 Marija

    Možda je u pitanju digitalni sat…

    Одговорите на овај коментар
  15. новембар 23, 13:41 #15 glupost

    Ovako….jedna sam od onih učiteljica koje same smišljaju(skeniraju, pišu, štampaju) kontrolne zadatke i zaista se trudim da sve bude sadržajno obuhvaćeno na sva tri nivoa znanja uz obaveznu zastupljenost potrebnih i na početku šk.godine planiranih standarda i ishoda vezanih za istu nastavnu oblast (nadam se da ste razumela šta sam htela sa ovim rečima da vam kažem…oni koji to nisu shvatili-molim lepo, prisustvujte našim seminarima, tribinama, susretima itd.itd. pa ćete shvatiti o čemu je reč!!! hihihihi…)- jet TO tako TREBA!Rekli nam ovi ovi famozni evaluatori, inspektori i predavači na seminarima!!Zakonom potvrđeno!Mi smo samo ti koji moramo da slepo sledimo taj Zakon jer u protivnom….ako nemaš “boga za oca” (a ima nas koji ga nemamo)-nagrabusićemo pošteno!Mi nismo tu da mislimo-nego da slepo sledimo one koji misle umesto nas…koji pojma nemaju kako je to kad se nosi dnevnik i predaje po istim tim unapred zamišljenim i Zakonom predviđenim nastavnim temama/jedinicama….tj. kako tu zavrzlamu ispredavati u razredu npr. prvacima.Ove godine imam prvake.Koristimo udžbenike Zavoda za udžb.Svet oko nas je katastrofalan.Na svim seminarima (a imam preko 100 sati istih)+promocijama udžbenika ista pitanja postavljamo, iste kritike dajemo-rezultat svega=promena nema! Nastavne jedinice za prvake iz ovog predmeta sa kilometarskim naslovima nemaju blage veze sa prirodom oko nas…Izdavači udžbenika vode brigu o prodaji i potražnji,a najmanje o sadržaju!Gotovi kontrolni zadaci tek do pola (u najboljem slučaju) se vezuju za gradivo koje obrađujemo dok ove koje mi samostalno pišemo sami plaćamo fotokopije ili kupujemo papir+štampače+ketridže+boje za iste jer škole nemaju para za fotokopije istih.Ili, još jedna od solucija, štampamo po jedan primerak pa nosimo u prvu fotokopirnicu da umnožimo i plaćamo od svoje plate(naravno).U isto vreme smo i roditelji…ako neko ne zna, i mi imamo decu….Gospodinu Verbiću toplo preporučujem da,pre nego se obruši na jadnu učiteljicu, neka uzme u ruke Službeni glasnik gde se nalaze naše nast. teme i nast.jedinice…neka uzme u ruke prvi udbenik i sve lepo prelista pa tek onda neka krene sa konstruktivnom kritikom nastvanog kadra po školama….a i svima onima koji kritički gledaju na sve to- Službeni glasnik u ruke čisto da se upoznaju sa onim šta kritikuju i omalovažavaju…Toliko od jedne učiteljice

    Одговорите на овај коментар
  16. новембар 23, 14:19 #16 nada

    Било би лепо да је министар навео два примера – добар и лош јер верујем да има шта и да се похвали.Да ли је разговарао са учитељицом или она данас ово сазнаје преко интернет? Што о овоме није одмах писао као родитељ и као стручњак него користи садашњу ситуацију и пише са позиције министра? Прошла је скоро цела година и сада се сетио.

    Одговорите на овај коментар
  17. новембар 23, 14:35 #17 Svetlana

    Toliko sam puta bila sokirana neznanjem prosvetnih radnika ali i bezobrazlukom!Kao da su jedini i nezamenljivi na svetu a jos gore uzivljavaju se kao da su oni prisvojili decu i roditelj nema prava da se mesa.Jedino sto mora jeste da radi kod kuce sa detetom jer nije dovoljno samo u skoli.Pa naravno da nije kad vec u pola 12 ucitelji odlaze.Radno vreme je zaista sramno.I stalno im je nesto tesko,naporno….Prosveta je poprimila mnogo losih ljudi,promiskuitetnih,prostih,vulgarnih…usaglasite vrednosti i postavite ih tim ljudima.Nema mini suknji,razvracenih majci,dekoltea,razuzdanih,pijanih,smrdljivih…uostalom ajde da vidimo da je neko dobio otkaz jer ne radi dobro.Ja bih sad vec predlozila jednu zenu jer me je sramota njene sramote-vikendom peva u kafani,razvedena,razuzdana…a uciteljica!
    Bolje da vise ne pisem,naljutice ce gospoda prosvetni radnici….

    Одговорите на овај коментар
  18. новембар 23, 15:24 #18 Jelena

    Voda nema ______, __________ i _______. Pitanje sa testa u 1. razredu. Moja cerka je odgovorila: Voda nema ruke, noge i glavu. Pa zar to nije tacno?

    Одговорите на овај коментар
    • новембар 23, 17:36 Jelisaveta

      Не, није тачно! Да је ученик барем мало пазио на часу, отворио свеску или уџбеник, схватио би шта се као одговор очекује. Није учитељ предавао, изводио огледе да покаже како вода нема руке и ноге, већ да нема боју, мирис, облик и укус. Једино што бих ја додала је: Чиста вода нема…

      Одговорите на овај коментар
    • март 09, 16:39 mama

      Vi stetrebali sa detetom kod kuce da iscitate lekciju i naucilo bi sta treba da napise,a ne da lupa.

      Одговорите на овај коментар
  19. новембар 23, 15:36 #19 Marija

    Odgovor Svetlani-Nemojte komentarisati o nečemu sto nemate pojma! Ne može učiteljica držati decu duže od rasporeda časova! Koliko je kome radno vreme, propisano je zakonom. Neko odradi svoje radno vreme 8h i mirno ide kući, ne nosi svoj posao sa sobom! Prosvetni radnici ostaju u školi da rade sijaset stvari, samo što ne spavaju u skoli! Da ne nabrajam šta sve imaju kod kuće da završe od školskih obaveza! Zato molim sve one koji pljuju po toj profesiji da ne pišu gluposti jer nemaju pojma kakav je to posao!

    Одговорите на овај коментар
  20. новембар 23, 15:37 #20 Mimi

    Poštovani,

    Kratko i jasno- obratite se profesorima i dekanima Učiteljskih i Pedagoških fakulteta u Srbiji! Zatražite da se konačno počne ceniti kvalitet! Na fakultete se upisuju raznorazni studenti koji su, ni sama ne znam kako, završili srednje škole. Kriterijum za upis na ovakve fakultete bi trebao da bude znatno zahtevniji, a činjenica je da gotovo i ne postoji. Bitno je jedino da se popuni kvota ne bi li mogle da se isplate plate i ostale stavke od školarina. Bitno je da studenata ima, a kakvo će oni obrazovanje steći je potpuno nebitno gospodi zaposlenoj na pomenutim fakultetima, čast izuzecima. Ove fakultete nikako ne bi smelo da upišu osobe koje pre upisa na fakultet ne vladaju sadržajima koje će kasnije predavati, a takvih ima najviše.

    Одговорите на овај коментар
  21. новембар 23, 15:44 #21 m

    ma briga njih za sve, vazan je strajk povecanje plate za ne rad

    Одговорите на овај коментар
  22. новембар 23, 16:35 #22 PROFESSORESA

    Ono sto me najvise uznemirava na ovakvim sajtovima,nisu rasprave,prostakluci,ogranicenost, vec potpuna NEPISMENOST.

    Одговорите на овај коментар
  23. новембар 23, 16:37 #23 Svetlana

    Marija,da nemam pojma ne bih komentarisala.Imate milion priprema,danas Vam izdavaci poklanjaju Cd-e gde je sve sazvakano,improvizuje se strasno…Uostalom,u moje vreme,osrednji djaci,dobri i vrlo dobri,su upisivali uciteljski fakultet,I zaista,danas radi najveci broj takvih.Nastavnici su nesto sasvim drugo.Sujeta je najstrasnija jer se upravo takvi prave pametni i drze lekcije roditeljima.I da zakljucim,za cetiri godine sva deca nauce da citaju,pisu i racunaju…dragi ucitelji ne filozofirajte mnogo!

    Одговорите на овај коментар
    • новембар 23, 17:28 Nina

      Svetlana, onda izvolite budite učiteljica i pokažite nam kako da radimo svoj posao.

      Одговорите на овај коментар
    • новембар 23, 18:48 Jelisaveta

      Не знам само због чега госпођо Светлана ширите толике лажи?!
      Учитељски факултет, односно некада ПА, када сам се ја уписивала није могао уписати нико ко је имао у средњој шкои мањи успех од одличног! Успех за почетак, онда бодовање и након тога полагање пријемног испита! Очигледно Ви лечите своју сујету! Срам Вас било!

      Одговорите на овај коментар
  24. новембар 23, 17:24 #24 glupost

    U to Vaše vreme, kad su ti osrednji i loši upisivali Učiteljske fakultete zašto TADA niste nešto rekli….studentskih nemira je , fala bogu, na ovim našim balkanskim kaldrmama uvek bilo…Nego Vas je tada baš bilo briga ko će danas-sutra učiti, zamislite, čak i Vašu decu!!!
    I sad svi smo učitelji u istom košu…svi smo neznalice,pevaljke, kaldrmašice, nepismene lujke koje maltretiraju tamo neke mamine i tatine anđelčiće…Izvinjavam se unapred roditeljima zaista dobre, kulturne i pametne dece jer od ovih prvih za Vašu decu zaista i na veeeeliku našu žalost nemamo vremena jer ovi prvi su uvek u centru pažnje…kako nama direktno u nastavi-tako i Šk.upravama i inspektorima sa kojima ti isti roditelji “slučajno” poznaju/druguju u kafanama (verovatno tim istima gde mi učitelji pevamo- pa rečeno nam je da se uhvatimo i neke druge profesije kako bi dopunili svoj porodični budžet). I naravno, učitelji nemaju pojma i tako polugoli na nastavi maltretiraju i mrze decu…A kako je krenulo sa platama, zaista ćemo dolaziti i goli na nastavu jer se za te iste naše plate , osim našeg ulaganja u nastavni proces, ništa drugo neće ni moći kupiti. Topla preporuka svima koji misle da nešto znaju o prosveti, uzmite u ruke Službeni glasnik i pročitajte šta tu piše pa onda tek komentarišite.Postoje i u elektronskom obliku na sajtu Ministarstva prosvete….kad smo već mi krivi za sve u nastavi- barem pročitajte kako je to danas biti prosvetno lice, a ne samo paušalno da iznosite svoje viđenje čitave stvari…i da, imamo te diskete sa gotovim pripremama ali da li Vam je poznato da ne smemo da ih koristimo jer svaka škola ima svoje formulare priprema koje su veoma često toliko opširni tako da neko ko radi u seoskim školama nepodeljenih odeljenja sa sva 4 razreda piše po 6 časova pripreme za svoj radni dan…naravno, to se ne računa..jer oni koji rade- oni se ne računaju!!!!Ne postoje u prosveti- prosveta generalno ništa ne radi…i zaista, šta će nama škola…Lepo da se uhvatimo mikrofona i instrumenata pa na prvu audiciju za neku od bombastičnih “šou”TV emisija….Dajte narodu hleba i igara…a sve ostalo je čista GLUPOST!Zar ne?

    Одговорите на овај коментар
  25. новембар 23, 18:23 #25 Tanja

    U periodu kada nam je ministar bio Gaša Knežević,započeta je reforma obrazovanja po finskom modelu. Ja sam imala tu sreću da sam bila uključena u tim koji je obučavan putem višednevnog seminara opet po modelu A. To znači da smo sami pisali program i plan rada za prvi razred. Dobili smo teme i ishode ( bez nastavnih jedinica), a naše je bilo da osmislimo sadržaje, aktivnosti, metode, oblike rada, materijal za rad i sredstva koja su potrebna. Ceo nastavni dan je bio u okviru jedne teme. Prvih par meseci smo radili bez uđžbenika, nije nam ni bio potreban. Imali smo slobodu da smi biramo sadržaj koji će nam pomoći da ostvarimo dati ishod. Kasnije, kada su učenici dobili uđžbenike, koristili su ih samo na času. Nakon završetka časova,ostavljala sam ih u orman. U toku cele školske godine nisam zadala ni jedan domaći zadatak. Svi učenici su naučili da čitaju i pišu i gotovo svi ishodi su bili ostvareni. Kroz razgovore sa roditeljima dobijala sam informacije da su učenici potpuno, bez opterećenja sami uzimali priče, bajke i čitali ih sa željom da pokažu roditeljima šta su naučili. Ovakav rad je nama, učiteljima davao veliku slobodu, primenu sopstvene kreativnosi ali i veliku odgovornost.Na žalost, smenom ministra obustavljena je i ova reforma za koju je potrošen veliki novac.Zadržano je opisno ocenjivanje i izborni predmeti. Sigurana sam da se većina vas seća ove reforme. Mislim da tada nismo stali, da bi se do sada rešili mnogi problemi vezani za motivaciju učenika i funkcionalno usvajanja znanja. Sad “šta je, tu je”…

    Одговорите на овај коментар
  26. новембар 23, 18:30 #26 Bogdan

    Koliko samo kukaju ovi sto imaju posao a pomislim na moju rodjaku koja je ocajna jer nigde nema sanse da se zaposli kao profesor istorije.Sve bi dala da dobije posao a ovi sto ga imaju samo kukaju kako im je tesko pisanje,teski roditelji,teska drzava…dajte otkaz ima onih koji bi da rade.Manite me vise dosadnih i ogorcenih prosvetara…

    Одговорите на овај коментар
    • новембар 23, 20:11 Marija

      I ja sam očajna jer sam master učitelj, prosek 9,57, pa ni za mene nema posla. Ali podržavam učitelje jer znam da me čekaju iste muke ako se jednog dana zaposlim u struci.

      Одговорите на овај коментар
    • новембар 25, 08:48 ПРОЛЕТЕРИ

      Просвета је већ дуго у кризи. Зашто они који сада не могу да добију посао,а уписали су у новије време факултет нису тражили нешто просперитетније од ње. Када упишете факултет са којим не можете да радите у земљи, не можете да се бавите приватним послом , не можете да одете у иностранство шта очекујете у Србији? Да ли због тога они који поштено раде свој посао и раде га већ годинама треба да кажу радићу бадава само да се води да радим. Богдане, оваквим коментарима само дајете аргументе власти да гази и права просветара и права свих осталих радника. Знате ли колико би просвети и целој земљи било боље да су уместо странаца који добијају 10.000 евра по отвореном радном месту и одлазе чим покупе паре уложили у развој ове земље.
      ПРОЛЕТЕРИ, СВИХ ЗЕМАЉА УЈЕДИНИТЕ СЕ.

      Одговорите на овај коментар
  27. новембар 23, 19:05 #27 Gg

    Radim u školi duži niz godina. Moram priznati da većina optužbi na naš račun nije neosnovana. U svakoj profesiji pa i u našoj, ima zaposlenih koji revnosno rade svoj posao, ali i onih kojima nije mesto u školi. Na žalost, ne postoji način da se uradi neki generalni presek zaposlenih u školama kojim bi se naše kvalifikacije, stručnost i sposobnosti rangirale na pravi način. Tako se svi svrstavamo u ,,isti koš” i sudi nam se sa raznih osnova. Meni u radu veliku satisfakciju pružaju bivši učenici i vesti o njihovim uspesima koji mi daju snagu i podstreke za rad sa novim generacijama.

    Одговорите на овај коментар
  28. новембар 23, 20:58 #28 srdjan

    Cuj prosek 9,57,,,,jel po bolonji?Malo je to.Fabrikuju sa prosekom 10 !!! Zato nam i jesu ovakvi kadrovi !!!

    Одговорите на овај коментар
  29. новембар 23, 21:38 #29 Tea

    A da nije ”digitalni” časovnik? ;))
    Ruku na srce, ništa se u suštini nije promenilo, samo smo mi ”ostarili”. .. Udarila nas svest o životu i o svim njegovim prednostima, vrlinama,manama,usponima i padovima. Do ”juče” bejasmo i sami ”vetropiraste” neznalice. I to nam nije smetalo. Išli smo u školu jer je to nešto što je sasvim realno,normalno i što se podrazumevalo.I baš nas je bilo briga ko je i kako sastavio testove. I dali su realni ili ne.I da li u udžbeniku piše Ovo ili Ono. A nije zanimalo ni naše roditelje. Oni se svakako nisu sa učiteljima i nastavnicima nastavljali već po sistemu – kako ti je, tako ti je. Sedi i uči. Nedao ti bog da ne ispoštuješ učitelja, nastavnika… A ako padneš, diš’ se i zagrevaj stolicu, dok god se ne uspraviš! I nema tu polemike – gradivo ovo,gradivo ono, test ovakav ili onakav! Uči jer je to tvoja jedina ”obaveza” u životu!
    Po svemu sudeći, a po potrebi i želji današnjih roditelja, Ministara,društva i okoline – učitelji,nastavnici,profesori…spremajte se, moraćete da zagrejvate stolicu i još i da učite umesto njihove dece…

    Одговорите на овај коментар
  30. новембар 23, 21:56 #30 uciteljica

    A da vi dragi roditelji ispitate i ocenite decu kod kuce i samo nam nam posaljete poruku koju ocenu treba da upisemo u dnevnik i svima bude lepo.Kako vas bre nije sramota?Naravno ko radi taj i gresi, samo me zanima ko gleda vase greske i uci vas poslu kao vi nas?A da zaboravila sam mi smo kolege.

    Одговорите на овај коментар
  31. новембар 23, 22:55 #31 Marija

    Sa takvima , kao što je Svetlana, ne treba gubiti vreme. Nema ona pojma! Ili je ljubomorna što nije profesor? Draga moja, ne može svako da bude profesor!

    Одговорите на овај коментар
  32. новембар 24, 18:22 #32 uciteljica

    U prosvetu nisam zalutala.To je moj izbor.Mozda sam bila neskromna jer sam ocekivala da od svog postenog rada mogu pristojno da zivim.Pojedinci,napadajuci prosvetne radnike samo lece svoju sujetu!I da,da je uciteljica biti lako,uciteljica bi bio svako!!!!

    Одговорите на овај коментар
  33. новембар 29, 14:10 #33 hhjjjj

    Svetlana je u pravu, svi ste vi nezadovoljni u zivotu kao licnosti pojedinacno , pa to iskazujete strajkom, da plivate u parama opet vam ne bi bilo dobro, jer ste nesrecni

    Одговорите на овај коментар
  34. март 08, 22:53 #34 olivera

    Ne znam sta se desava s ovim narodom, razvili su citavu pricu oko Verbicevog sina, osudjuju uciteljicu. Ljudi, malo razmislite sta je POETA hteo reći.
    U vreme kada su se moja deca skolovala, razmisljala sam samo kako da nadjem novac i posaljem ih na takmicenja.
    .

    Одговорите на овај коментар
  35. март 08, 23:10 #35 Dejan Jovanovic

    “Имам само један проблем – коме ја да кажем да ови задаци нису добри и да их треба мењати.”
    E,moj ministre,posto ne znas kome sta trebas reci,PROMENI SEBE i dozvoli da rade oni koji znaju svoj posao ! ! !

    Одговорите на овај коментар
  36. март 08, 23:21 #36 Nastavnik

    Pitanje mora biti jasno postavljeno ako zelite precizan odgovor, tu nema ni rasprave ni dileme. Nemoj davati testove ako ne znas da ih sastavis. Uopste nije vazno sta i kako pise u udzbeniku, pitanja treba da provere nivo postignuca ucenika a reprodukcija teksta iz udzbenika je najnizi nivo. Cinjenica je da su prosvetni radnici preoptereceni i da su primorani (znam da ce besni roditeji na ovo reagovati i bas me briga) da neke svoje obaveze otaljavaju (sto i sama cinim i opet me bas briga sto cu izazvati salve pljuvanja verovatno) ali to NIKAKO NE SME BITI BILO STA STO IMA VEZE SA NASTAVOM.Ova rasprava o tome koji djaci upisuju koji fakultet i to etiketiranje djaka na dobre, lose, prosecne i one druge mi je blago receno odvratno kao sto su mi odvratni roditelji koji jer njihovo dete ne postize ono sto oni misle da treba i vole. Bilo bi lepo da ih jednostavno volimo i kad su poslusni i kad nisu, i kad moramo da im pomazemo i kad su samostalni, da ih volimo i kad dobiju jedinicu i da ih ne svrstavamo u lose i dobre fascikle, nego u onu koja im je jedino primerena – oni su deca i hteli ili ne moramo misliti umesto njih dok ih to i ne naucimo. Necemo ih to nauciti ovakvim pitanjima a ni mrznjom prema nastavnicima zato sto deo posla mogu da rade kuci, tome ih necemo nauciti ni time sto cemo ih deliti na uspesne i neuspesne. Biti dobar ucitelj znaci biti dobar covek a to sa skolskim uspehom nema nikakve veze.
    Ministar bi mogao da razmisli o tome koliko je za ovo vreme omogucio prosvetnim radnicima da se bave onim sto je sustina njihovog posla – poducavanjem. Mozda bi uciteljica tada umesto ovakvog pitanja postavila nekoliko tvrdnji od kojih bi dete izabralo jednu i u jednom pitanju proverila mnogo sta. Nadam se jedino da bi kao roditelj tada bio zadovoljan, kakav god rezultat bio.

    Одговорите на овај коментар
  37. март 09, 00:15 #37 sonja

    Kao prvo pescani sat nema ni kazaljke ni brojeve. U drugom razredu deca uce da citaju vreme sa casovnika sa kazaljkama i sa digitalnih casovnika. Takodje se samo spomenu casovnici koji su se koristili ranije. Kao instruktivni zadatak imaju da naprave svoj suncani casovnik. Ja sam prosvetni radnik, ucitalj, i radim u skoli na raznim kracim i duzim ugovorima vec 6 godina i ko zna jos koliko. Nisam u stranci tako da mogu samo da gledam kako se neki zaposljavaju iako je kao neka zabrana… Jako volim svoj posao ali nam prosveta i drustvo tonu sve dublje. Isto tako ne mogu da prihvatim da slusam neke ministre koje sam pre par godina sretala kao kontrolore u autobusu. Verbic je bio pametan student, ali nije nikada radio u ucionici i zato nema pojma sta treba da radi kao ministar. Svuda nam traze neko iskustvo, eto, neka i ministar bilo kog sektora mora da ima bar 5 godina iskustva u toj oblasti. Pozdrav, od ove teme mi skace pritisak.

    Одговорите на овај коментар
  38. март 09, 00:32 #38 Irena

    Cekaj, cekaj, pa Vi pitate sta Vam drugo preostaje?
    Pa zar ne bi moglo tu nista da se uradi? Izvinite, molim Vas, a za sta Vi primate platu? Da kazete prosvetnim radnicima da ne vredi strajovati i tacka?
    Ni za sta drugo???
    Npr. da se ne da dozvola za izdavanje udzbenika pisanih od strane kompleksasa koji svoje neznanje i neobrazovanost zatrpavaju lupetanjem definicija koje su, jadni, na Guglu pronasli??
    To sto ste napisali ja “lajem” od proslog februara kada nam je naredjeno da kupimo nove udzbenike izdavaca koji, zaboga, stampa, “ali potpuno nova izdanja…”, a novina je u tome sto su ona dva besmislena lika promenila oblik iz ljudskog u insekatski..
    Boze dragi, kad ministar kaze da ne moze nista..Pa STA, ONDA, VI RADITE OVDE???
    Uzrder imam kompletno ispravljene i recenzirane udzbenike za 2. i 4.razred osnovne skole!!Ako nekoga interesuje..licno sam precrtavala i ispravljala, sa puno uzvicnika i upitnika!!

    Одговорите на овај коментар
  39. март 09, 07:07 #39 popović aleksandra

    Da sam ja na Vašoj funkciji , ne bih smela ovo da napišem.
    Hvala.

    Одговорите на овај коментар
    • март 09, 20:12 Marija

      Poštovani prosvetari, pametni ljudi nikad ne idu u velike rasprave,odbrane i ispravljanje” krivih Drina”.Napadom na bilo koju branšu,pokazuje se samo primitivizam i neizlečivi kompleksi.Uplitanje u rad učitelja je isto kao kad bih ja hirurgu objašnjavala kako će da me operiše , sudiji kako će da presudi ili električaru kako će da spoji kablove dalekovoda .Iz iskustva od trideset pet godina u prosveti mogu da kažem da sam najmanje razumevanja imala od roditelja koji se sami nisu ostvarili pa svoje promašene ambicije pokušavaju da realizuju preko deteta. Još kad se uvere koliko dete voli svoju učiteljicu, tek onda krene sujeta i pakost.Kad bi samo znali da mi tu decu doživljavamo kao svoju rođenu, da im posle mama,tata ,baka i deka mi pružamo najviše ljubavi , razumevanja , ohrabrenja i utehe?Odoh i ja u pravdanje! Drage kolege,ne pravdajte se jer to niko iz ostalih branši ne radi.Radite svoj posao i ne ulazite u rutinu.Kontrolne iz Prirode i društva nikad ne treba davati,baš zbog očekivanih odgovora.Ne znaju ljudi šta mi očekujemo.Ako već dajemo,onda su to testovi sa ponuđenim tvrdnjama, povezivanjem, zaokruživanjem, podvlačenjem …Više se ni k…e ne pravdaju,a što bismo mi to radili.Uživajte sa decom jer to su bića koja oplemenjuju.Roditelje saslušajte,a njihove opaske treba samo da nas poguraju da se izdignemo iznad prosečnosti, korigujemo, usavršavamo i budemo u skladu savremenih tokova. Pozdravlja vas učiteljica koja se nadala da će da ode u penziju u normalno vreme,a ne da čeka da ostari u školi toliko da izgleda smešno među decom od sedam godina.

      Одговорите на овај коментар
  40. март 19, 13:05 #40 Darko

    PRVI KORAK. Kontrolišite kvalitet udžbenika jer ovo su besmislice koje učiteljica preuzima direktno iz priručnika za nastavnika ili nečeg sličnog, a za to ste ipak Vi odgovrni i lako je uticati čak i u našem zaparloženom sistemu.
    DRUGI KORAK. Pojednostavnite i konkretizujte besmislene procedure i beskrajnu papirologiju koju učiteljice i ostali u prosveti moraju da vode. Zbog složenosti ničemu ne služe a oduzimaju vreme koje bi se moglo iskoristiti za korekcije brljotina iz udžbenika. Za ovo ste Vi direktno odgovorni, da ne kažem da ste i uzročnik.
    TREĆI KORAK. E sad dolazimo do komplikovanijih stavri, status, plate, državni aparat itd. Za to nam ni Bog ne može pomoći pa ne očekujem ni od Vas. ALI NEMOJTE KUKATI DA NE MOŽETE NIŠTA DA URADITE. AKO JA MOGU SMISLITI PRVA DVA KORAKA VI STE ILI LAŽOV ILI NESPOSOBAN.

    Одговорите на овај коментар
  41. март 20, 22:15 #41 Prosvetni jadnik

    Jadna je nasa prosveta kad i ministri pljuju po svojim uciteljima. Uciteljica je pogresila – pa sta! Trebali ste da kao roditelj odete i porazgovarate sa njom a ne da se gordite, da je zigosete i ostavite da visi na stubu srama. Mislim da je neprimeren nacin na koji ste reagovali i da ste ucinili veci “greh ” od gresne uciteljice.

    Одговорите на овај коментар

Додајте коментар

Ваши подаци ће бити безбедни! Ваша имејл адреса ће бити видљива само администраторима сајта. Коментаре који садрже говор мржње, псовке и увреде, као и коментаре који се не односе на вест коју коментаришете, нећемо објавити. Из безбедносних разлога, неће бити објављени ни линкови ка другим сајтовима.