„Како сам провео распуст – никога не треба да занима”

септембар 06 08:29 2016

Већ тамо пред крај августа већина ђака се припрема за први задатак из матерњег језика – писање састава на тему „Како сам провео летњи распуст”.

Ипак, има и оних који се не припреме па импровизују. Један ученик петог разреда је, изгледа, одличан импровизатор. Прочитајте шта он каже на тему свог летњег распуста…

Прочитајте и: Писмени састави о јесени

rasp

„Како сам провео распуст – никога не треба да занима. Ово је моја лична ствар, као што је и лето – моје лично време за одмор, и не морам за то полагати рачуне у овом саставу.

Треба да се поштују људска права! Ако добијем кеца из овог састава, онда ћемо се, драга моја наставнице, видети у Суду за људска права у Стразбуру.

Добићете позив од њих, а ја ћу већ бити тамо у вези другог посла. Којег – и то је моја лична ствар и никог не треба да занима“.

🙂

  Categories:
напишите коментар

59 коментара

  1. септембар 06, 08:58 #1 Nervozna!

    Strašno! Po mom mišljenju,odavno ne postoji strahopoštovanje prema učiteljima, naročito ne kao pre, kada se znalo ko je učitelj, a ko đaci i roditelji. S tim u vezi, dete ne može samo da ovako odgovori na datu temu, a da nema pomoć i podršku svojih roditelja. Činjenica je da su roditelji krivi. Očigledno da, polako ali sigurno, roditelji će biti više cenjeni od učitelja, taj proces traje već duže vreme, i konačno, sada će roditelji da nas ocenjuju… možda će doći u učionicu da posmatraju čas, dok nam na kraju ne preotmu posao.

    Одговорите на овај коментар
    • септембар 06, 11:51 Milena

      iskreno,mene su ovakvi sastavi oduvek nerviralu jer zaista prave razliku medju decom..Imucnija deca pisu o moru,a ona koja nemaju,nemaju o cemu da pisu..

      Одговорите на овај коментар
      • септембар 06, 13:02 Dragana

        Potpuno se slazem sa Vama. Mi nismo bili na letovanju vec tri godine i moj sin se uvek nasekira jer nema o cemu da pise. Bio je par puta na bazenu i jednom kod bake i to je sve. Dok druga deca pisu o vratolomijama na moru, putovanjima u inostranstvo… Mogli bi nastavnici da budu malo kreativniji i da ne daju vec 100 godina iste teme.

        Одговорите на овај коментар
        • септембар 06, 14:26 Dragan

          Vašem sinu bi mogli malo neke stvari da objasnite. Eto bio je kod bake i na bazenu može bez problema da piše o tome, jer to sramota ako se napiše. Da li tebi treba putovanje na egzotične lokacije da bi imao ispiraciju da pišeš. Ako nisi radio ništa lepo napiši ali pokazi svoju kreativnost i ono što je u stvari najbitnije kod ovih sastava vaš pravopis. Zašto se svi bave samim sadržajem umesto da kao učitelj ocenjuješ njegov način pisanja i izražavanja.

          Одговорите на овај коментар
          • септембар 06, 15:02 Sinisa

            Tebi treba popravni iz srpskog jezika.

          • септембар 06, 15:52 daca

            I bas zato ne treba taj naziv sastava,moze i opis leta

          • септембар 09, 14:41 Milan

            Nadam se da ste ironicni, a ne elementarno nepismeni. Pozdrav.

          • фебруар 15, 01:44 Tanja

            Bravo!!!

        • септембар 06, 15:50 daca

          Tacno tako!Prevazidjen sastav ,ja to deci ne dajem!
          I zbog toga mi se sastav svidja,dete ima pravo da kaze sta zeli
          Dala bi mi 5!

          Одговорите на овај коментар
          • септембар 06, 23:08 Moira

            Dala biH mu pet!

          • фебруар 14, 00:09 Mira

            BRAVO.
            U potpisu, nastavnik.

        • септембар 07, 09:31 Mina

          Jedina kreativnost kod njih je kako se organizovati za štrajk od početka svake školske godine.Deca i nemaju razloga da ih poštuju ,oni su najviše oštećeni .

          Одговорите на овај коментар
          • септембар 10, 13:48 Ana

            Danas ne postuju nastavnika a sutra roditelje! Napred…To je put do pakla! Nadam se da nemate dece!

        • фебруар 14, 00:08 Mira

          BRAVO.
          U potpisu, nastavnik.

          Одговорите на овај коментар
      • септембар 06, 14:00 mama

        To nije tacno da nemaju o cemu da pisu samo im treba na vreme objasniti prioritete kao i to kako se miye provesti raspust na kreativan i prelep nacin ne treba more i putavanja za to.

        Одговорите на овај коментар
      • септембар 06, 14:21 Branislav

        Dete išlo na more dok si ti sedela između 4 zida. Poenta devojko jeste kako si ga proveo a ne gde si bio. Pa šta ako je neko bio na moru da li to znači da će njegov sastav biti bolji od mog je je otišao negde. Lokacija tvojih događanja nije preterano bitna.

        Одговорите на овај коментар
      • септембар 06, 14:27 ja

        Vi roditelji sami pravite razliku time sto pare gledate kao moc,a nesto drugo.

        Одговорите на овај коментар
      • септембар 07, 19:18 LEMI

        znači ako nisi bio na moru nemaš o čemu da pišeš, pa da ti nešto saopštim na tu temu mora…ja ga lično ne volim a jedan od razloga što sam na visu služio vojsku tako da znam i kako izgleda i van sezone,ne volim da se sunčam jer bi valda bio crnac da je gospod tako hteo, ako nisi na nekoj osamljenijoj plaži onda bolje da si na buvljaku..itd itd, moj unuk je bio iz bg. kod mene na selu u malom zelenom raju sa bazenom i sa svojim sestrićima iz engleske…košarka, fudbalica,bagmiton, žmurke, roštilj, voće sladoled bez kompjutera..da vas pitam kakav je osećaj biti na moru 20 dana, a u povratku kad stigneš kući ko da si kopao ceo dan….osećaš li užitak ili ga se samo prisećaš..bivši građanin, a sad seljačina koj uživa u carstvu hladovine mog kućnog parka..

        Одговорите на овај коментар
    • септембар 06, 16:38 Dunja

      Zalosno je to sto prosvetni radnici u svemu ostaju sami,bez podrske roditelja ,bez postovanja prema ljudima kojh obrazuju i vaspitavaju.Ovo je primer kako roditelji ruse sistem obrazovanja pisuci zadatak kako bi se obracunavao,ali preko koga,i s kim?Tema je data da se odgovori i stekne utisak o pismenosti,pristupu i formi.Raspust je za sve nas bio i ostao tremutak radosti,uzivanja,druzenja.Gde je to NESTALO?

      Одговорите на овај коментар
    • септембар 07, 00:28 Partibreikers

      Strahopostovanje i ne treba da postoji a postovanje treba da se zasluzi!

      Одговорите на овај коментар
    • септембар 09, 20:26 Zorica

      Ovaj sastav nije učenički već neostvarenog roditelja koji u svoje vrijeme nije imao hrabrosti da se predstavi i zloupotrebljava svoje dijete i on ugrožava dječija prava da ostvari pravilnu komunikaciju i pokaže svoju govornu sposobnost te dobije uputstva za još bolje ostvarenje,.Tema nije važna već potsticaj mašte,Ja sam u osnovnoj š.imala temu ;;Kad bi klupe govorile”Koja je to maštovitost bila???Ali se roditelji u rad zadataka nijesu miješali.Samo su tražili od svoje djece što bolje rezultate.Djeca bi i sad fino radila jer loše osobine nisu urođene već od starijih-zaštitnika navođene.

      Одговорите на овај коментар
    • новембар 30, 11:53 STRAHOpostovanje?

      Slažem se sa Vama, ali “strahopoštovanje”? Ne.
      Celo moje odeljenje i sva ostala su samo jednog profesora poštovali, voleli, slušali itd. Ne zbog straha ili nečeg drugog, već zbog toga što je bio čovek prvenstveno, a bio je i strog mnogo 🙂 Najviše “mozgova” i matematičara je on “stvorio” 🙂 Niko nije imao jedinicu, a ni jedna ocena nije poklonjena. Niko nije kažnjen, a bio je prestrog 🙂 Postojao je još jedan profesor u celom nom školovanju, vrlo sličan njemu. Eto, dva, od svih koji su mi predavali.

      Одговорите на овај коментар
  2. септембар 06, 11:28 #2 aco

    Ja ga potpuno podrzavam.Samo JAKO,nastavi tako.

    Одговорите на овај коментар
  3. септембар 06, 12:27 #3 Ненси

    Ово није писало дете. Али је добар штос.

    Одговорите на овај коментар
  4. септембар 06, 13:58 #4 mama

    Ovaj sastav je sramota i po mom misljenju dete bi zasluzilo keca za kraj godine.

    Одговорите на овај коментар
  5. септембар 06, 15:01 #5 Nastavnica

    Ovome “učeniku” bih najpre rekla da njegov sastav nema uvod, razradu i zaključak. Za učenika petog razreda sastav je prekratak. U tom uzrastu razrada bi već trebalo da ima bar dva ili tri jasno izdvojena pasusa. Korištenje neknjiževnih reči kao što su “kec” nije primereno u ovakvom zadatku. Postavlja se i pitanje da li je odgovorio na glavni zahtev zadatka. Pravopisnih grešaka nema, ali je sastav daleko od dobre ocene.

    I da, možda tema nije originalna, ali je prikladna. Svako od nas najviše voli da priča o sebi (budimo iskreni!) i tema u kojoj će dete pričati o svom ličnom iskustvu nije neprimerena. Nastavnici ne daju najbolje ocene onima koji su posetili najluksuznije destinaciji, već onima koji jasno, precizno i zanimljivo komuniciraju u pismenoj formi, pa makar leto proveli kod kuce.

    Одговорите на овај коментар
    • септембар 06, 17:09 Sandra

      Svaka cast!

      Одговорите на овај коментар
    • септембар 06, 23:51 Jole

      Sa ovako zadrtim, krutim, ograničenim i priglupim pristupom nastavnika, da li čudo što inteligentna deca jedva čekaju da pobegnu u inostranstvo? “Uvod, razrada, zaključak” – verujem da bi svaki Nobelovac za literaturu kod ovakvog “nastavnika” samo redjao “kečeve”. Stravična glupost i zadrtost.

      Одговорите на овај коментар
      • септембар 07, 11:22 Sanja

        Ja ne znam da li ste Vi nekad nešto napisali i kad ste zadnji put pročitali neki tekst pisan na kulturan i pismen način (ne trač rubrike i tabloide). Da jeste, znali biste da svaki sastav, svako izlaganje, sve mora da ima neki uvod, nekakvu razradu i zaključak. To je najlepši i najkulturniji način pričanja priče, izlaganja neke teme. Nije to kruto, ograničeno i priglupo, nego pismeno. Mogu da se kladim da ste Vi imali kečeve kod nastavnika, jer ste mislili da je stravična glupost i zadrtost imati tekst u takvoj formi. Pitam se kako će Vaše dete prolaziti u školi, ako ga otrujete ovakvim izjavama i stimulišete da piše na vrat – na nos, bez početka i kraja sastave. Ovaj sastav nije napisalo dete, nego nepismen čovek. Ovakva zapažanja nemaju deca. Ako je i napisalo dete, onda je to dete koje stalno sluša u kući o povredi ljudskih sloboda i prava i sudu u Strazburu. Sve jedno, loše je.

        Одговорите на овај коментар
        • септембар 07, 21:51 Ангелина

          Сасвим сам на Вашој страни, Сања! Срамота је велика што о оваквим стварима остављају своје коментаре управо они који нарушавају праве вредности у култури живота појединца. На жалост, све вредности одавно немају своје праве посленике, или они немају довољно или нимало простора да би указали на грешке које се тако сурово истичу од стране “грешника”, као што је то овде случај! Уместо што “просипају” своју неоправдану еуфорију, боље би им било да се више описмене!

          Одговорите на овај коментар
      • септембар 07, 13:57 Nastavnica

        Evo, recimo da dete “poželi” da ode u neku zapadnu zemlju sa engleskog govornog područja i položi neki od Cambridge ESOL testova, koji su priznati svuda u svetu kao dokaz vladanja engleskim jezikom. DA pobegne od priglupih nastavnika. Jedan pd zadataka na testu će biti da napiše tekst (od nekoliko ponuđenih žanrova) od kojih će svaki (o čuda !) morati da ima uvod, razradu i zaključak! Ako ih ne bude imao, odmah se oduzimaju poeni a ocenjivač notira da učenik ne ume logički da organizuje rad u adekvatne celine.
        Ovo je primer koji mi je poznat iz lične prakse, a verujem da je slično i na, recimo, Goethe ispitima za nemački jezik.
        Uvod, razdrada i zaključak nisu izmišljeni u Srbiji da bi nervirali decu, već da čitaocu pomognu da se snađe u tekstu koji čita, da ga razume i, ako žanr dozvoljava, da u njemu uživa.

        Одговорите на овај коментар
    • септембар 07, 00:31 Ja imam san

      Nema uvod, razradu i zakljucak mozda, ali ima snaznu poruku.

      Одговорите на овај коментар
    • септембар 07, 19:27 lemi

      nema uvod , razradu…ista bi ono trece….ako si nastavnica onda neces svejedno ukapirati jer vidim kako si pocela, mada ovaj tekst nije pisalo dete,…DAKLE NEMA POČETAK, SREDINU NI KRAJ, ALLLOO IMA nešto važnije a to se zove PORUKA…de nek ti to neko prevede molim te i ne sramoti se više..

      Одговорите на овај коментар
      • септембар 08, 13:15 Sanja

        Kakvu “snažnu poruku”??? Dete preti nastavnici da će je terati do Strazbura, ako dobije jedinicu, jer nije hteo da piše na zadatu temu. Mi to zovemo pretnja i ucena. Sa teroristima nema pregovora. Mislim da nastavnica mora da oceni rad jedinicom, ako misli da zadrži autoritet u tom razredu, a kad mališa (ili u ovom slučaju, roditelji) krenu da plaču po prosvetnim inspekcijama, da objasni zašto je dala jedinicu, objasni da je pri tom sve doživela kao pretnju, žalbu kao dodatni pritisak i ona sama pripreti da će ići na višu instancu, ako dotični inspektor ne reaguje u njenu zaštitu. Eto ti snažne poruke.

        Одговорите на овај коментар
      • септембар 09, 15:18 mm

        Koja je to pouka jel to da ce maltretirati nastavnicu nece uciti a ona mu ne moze nista jadno vase dete,

        Одговорите на овај коментар
    • новембар 30, 11:24 Pa šta?

      Ovde se ne radi o sastavu i da li ima uvod, razradu i zaključak. Ne vidim razlog zašto bi i jedno dete pisalo o tome šta je radilo za letnji raspust. Ako je dete bilo kući svo vreme ili se, ne daj Bože nešto ružno desavalo mora li i to da iznese? Zašto da izmišlja i kako očekivati da dete dobije dobru ocenu na izmišljotinu?? Pošto sam se dosta puta selila, promenila sam mnogo škola, učitelja, nastavnika, profesora. Samo jedan je valjao. Sa dvojke iz matematike moja ocena se popela na 5. I to ne samo meni. E to je profesor. Voleli smo ga i poštovali ne zbog toga što je to pravilo, već zbog toga što je zaslužio. Naravno da deca treba da poštuju nastavnike, ali i nastavnici treba da znaju zašto to traže od dece. Nije u redu što je ovo dete ovako napisalo sastav, ali nije u redu i da profesori zabijaju nos u privatni život. Ja sam imala težak i sa svojim silnim razrednim starešinama nisam mogla nasamo da razgovaram nego su me primoravali da sve iznosim pred drugom decom, pa su me posle svi ismejavali. Od kad je moja baka bila mala “vuče” se ovaj sastav! Sve napreduje, telefoni, tehnologija, ma sve.. samo škole stoje u mestu. Biti nastavnik nije samo završiti školu i predavati. Biti nastavnik/profesor je mnogo, mnogo toga. To su deca, ne ljudi. Oni uz Vas i roditelje postaju ljudi. Mi smo tu da im ukažemo na nešto, vi da ih naučite, ali oni nisu naše vlasništvo niti roboti kojima upravljamo. Oni su osobe za sebe i kakav se rodi takav će biti. Ni jedna majka nije vaspitala nekog da bude loš u školi, da ne poštuje nastavnike, da se bavi kriminalom i još mnogo gore stvari. Hvala.

      Одговорите на овај коментар
    • новембар 30, 11:45 Svašta.

      I ovo Vaše’ “Svako voli da priča o sebi (budimo iskreni)”?
      Da li se postavljate tako i prema deci i ljudima uopšte? Po Vama smo svi isti, ne razumem?
      Naravno da ne voli svako da priča o sebi, nismo svi isti. Vi ako volite najviše da pričate i sebi, to je vaša stvar. Koliko samo dece ima koja su povučena i nedruželjubiva, a o “pričanju o sebi” da ne govorim..
      Vaš komentar, prvi deo je toliko……ograničen. Kao robot da ga je napisao. Komentarišete sastav i ocenjujete ga, a uopšte se ne radi o sastavu. Da se Vama to dogodilo sigurno bi postupili kao što ste komentarisali, zvali roditelje, kaznili dete itd.. ne bi vam ni palo na pamet da sa njim porazgovarate kao čovek. Džaba mi kući pričamo deci lepo o nastavnicima, kažnjavamo ih ako su bezobrazni itd. kad vi sami o sebi stvarate sliku lošu. Samo kazne, bez ikakvog osećaja, da kažem i razumevanja. Samo strogo poslovno, za to dobijate platu. Smešno.

      Одговорите на овај коментар
  6. септембар 06, 15:36 #6 Goca

    Recimo:
    ”Kako sam proveo letnji raspust? Mislio sam da će biti grozno, jer nismo imali novaca za putovanje. Ali, onda je u ulicu,kod komšinice, došla njena unuka. Odavno nisam video tako lepu devojčicu.Nije me bilo briga ni što ne idemo na more, ni na bazen, ni kod rodbine…Želeo sam samo,ujutru kad ustanem i izađem u dvorište ili na ulicu, da je vidim…Makar samo na prozoru…”
    Poenta je da…svaki sastav možeš da pretvoriš u nešto što tebi lično ”leži” da pišeš, kao na primer ovo (ljubavna tema)…A to se može samo ako se čita, ako umeš da sastaviš dvadesetak prosto proširenih rečenica koje imaju smisao. Obrazovanje, a ne novci i super destinacije za letovanje! Mada, sumnjam da je pisalo dete. ne ume sastav da napiše al zna za Sud za ljudska prava u Strazburu 😀

    Одговорите на овај коментар
  7. септембар 06, 16:05 #7 Smajli

    Realno i ja sam sličan sastav imala pre 15 god. Jeste da deca imaju vise hrabrosti sad za sve ali ovakve teme su stvarno bzv. Bukvalno se iz godine u godinu kopiraju teme i tako unazad 50god.

    Одговорите на овај коментар
  8. септембар 06, 16:57 #8 Sneza

    Zaista mislim da bi teme za sastave mogle biti malo raznovrsnije. Iz navedenih razloga deci treba ponuditi dve tri teme, pa neka biraju. Ja sam školu završila pre više od 40 godina, a pisala sam barem deset sastava na ovu temu. Razumem dete, a i duhovito je.

    Одговорите на овај коментар
  9. септембар 06, 19:13 #9 Svitac

    Ovaj zadatak nije napisalo dete nego njegovi roditelji. Roditelji uvek nađu način kako da poruče nastavnicima da su dosadni sa temama koje se njima čine nezanimljivim.

    Одговорите на овај коментар
  10. септембар 06, 20:43 #10 Marija

    Svaka cast za malog ( i da mu je neko pomogao) pa sta…
    Toliko o sposobnosti prosvete da vec decenijama,ne mogu da smisle druge teme!!!!
    -Kako ste prov.letnji
    -Kako zimski

    Одговорите на овај коментар
  11. септембар 07, 00:23 #11 Partibrejkers

    “Biti isti, biti poseban, biti slobodan, biti samo svoj”
    Bravo mali!

    Одговорите на овај коментар
  12. септембар 07, 10:40 #13 Darko

    Tužno je da dete petog razreda ovako nešto napiše (tačnije njegov roditelj) i to preda kao sastav. Još tužnije je ako je dete stvarno samo ovo napisalo. Nisam profesor maternjeg jezika, ali prvo što primećujem je da ovaj sastav nema uvod, razradu i zaključak i da je jako kratak za dete petog razreda. A ako ćemo o kreativnosti nema joj ni traga, jer je ovo nešto o čemu se svakodnevno priča u ovoj dekadentnoj državi i institucijama. Pitanje je da li bi se kod bilo kog PROFESORA provukao sa nekom “pedagoškom” dvojkom. Inače, nije on u obavezi da napiše ništa, ali zato sledi jedinica, pa uči i popravljaj sinko. I još jedna bitna stvar “sine” TI NISI ČOVEK, TI SI DETE (ili bi bar to trebalo da budeš još uvek) i nemaš nikakva LJUDSKA prava, samo dečja prava (da ideš u školu i učiš, da se igraš …. i da budeš dete). A da li ćeš postati ČOVEK i zaslužiti LJUDSKA prava, to će vreme pokazati i samo od tebe zavisi.

    Одговорите на овај коментар
    • новембар 30, 12:07 Užas

      Hahahaha gospodine, ovo nije sastav. Nadam se da niste nastavnik. Možda je pisalo dete samo, možda je i roditelj. Ali ovo definitivno nije sastav! Škola treba da napreduje kao i sve,a ne da stoji u mestu. Zašto ne “Sreća”??? Tu možemo i da upoznamo svako dete na neki način, njegovo razmišljanje, sklonosti itd. Koga je briga šta je on radio? Alo ljudi………….

      Одговорите на овај коментар
  13. септембар 07, 15:05 #14 Gospojinka Tomaš

    Ovde sam svašta pročitala.Radila sam kao učitelj,davala slične teme,ne zato da vidim ko je gde bio,već da vidim ko je nešto pročitao za vreme raspusta,obiogatio svoj rečnik i napredovao u svakom smislu.Ovaj sastav o Strazburusu pisali roditelji da priprete nastavniku.Toliko u oceni roditelja koji nastavnike treba da šalju u Strazbur,mogao bi i ministar da krene sa njima.Ko je ovo objavio kao zadatak mislim da je laž,jer ni jedan normalan učenik neće prvog dana u 5.razredu pretiti Strazburom svom nastavniku ,koji za naredne 4 godine treba da ga nešto i nauči iz tog srpskog!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Одговорите на овај коментар
  14. септембар 09, 13:29 #15 Milena

    Tema kao i svaka druga za domaci zadatak. I ja sam profesor srpskog jezika i da, ovo je bio domaci zadatak i za moje ucenike. Pa sta? Ni ja nisam kao osnovac svakog leta isla na more, ali mi je svaki letnji raspust bio prepun dozivljaja, pravih, decjih, koji uopste nemaju veze sa materijalnom situacijom moje porodice. Napominjem da sam dete koje je bilo osnovac devedesetih,to je sasvim dovoljno. A to sto ucenik preti sudom, krsenjem ljudskih prava i ostalim popularnim “inovacijama” u odnosu ucenik-nastavnik, samo tako neka nastave…daleko cemo dogurati, vec smo odavno krenuli pogresnim putem…

    Одговорите на овај коментар
    • октобар 03, 20:13 Gricko

      Bravo, nije bitna tema ne mora priča čak ni biti istinita… ja sam mojoj deci objasnila da je bitno lepo pisanje i izražavanje, pravilnost celog sastava a ostalo….pustiti mašti na volju. Pa ne bi valjda nastavnik putem suda i policije istraživao istinitost teksta “Kako sam provela-o raspust”….pobogu?!

      Одговорите на овај коментар
    • новембар 30, 11:33 Mila

      Ni jedno dete se neće loše ophoditi prema nastavniku, ako nastavnik nije “zaslužio”
      Prvo, posle toga treba da ode kući kod roditelja. Bar iz nekog straha. Najlakše je osuđivati, mi ništa ne znamo. Videli samo sastav (ako uopšte ovo možemo nazvati sastavom, vidim da učenik nije napisao sastav već nešto drugo), i ništa više ne znamo. Slažem se da je ovo što je mali uradio neprimereno, ali škole treba da napreduju. Mislim da bi tema “sreća” ili neka druga bila mnogo bolja. To mi je već ozbiljnije, tako možemo dopreti do deteta i videti koliko je zrelo/pametno/ čemu je sklono itd. Ova tema je za decu koja su prvi i drugi razred, jednostavna je, a i šta drugo da pišu. Nije za nekog ko je četvrti ili peti.

      Одговорите на овај коментар
  15. септембар 12, 21:10 #16 Јелица

    Овакав састав је последица система у којем живимо и школујемо децу. Није никакво чудо да у саставу овај ученик тражи своја права. Знате ли да чим деца пођу у први разред добију на поклон сликовницу са дечијим правима? Пре него што их науче писати и читати уче их шта су њихова права а о обавезама није написано ни нацртано ништа. Није чудо што се на такав начин уче непоштовању учитеља, родитеља и ауторитета уопште. На родитељима је обавеза да спрече у кући такво васпитање и прихватење таквих норми понашања. Моје је мишљење да ученик мора написати састав на задату тему јер је то његова ОБАВЕЗА а после има ПРАВО да ради и друге обавезе док не дорасте до осзалих права.

    Одговорите на овај коментар
  16. фебруар 13, 21:50 #17 Miloš

    Za ovakav sastav, bez razmisljanja bih mu udelio jednu “poklonjenu” jedinicu, pa da onda bude smeker pred odeljenjem u negativnom smislu.. Ovo je sramota za roditelje, a zalosno za dete.!

    Одговорите на овај коментар
  17. фебруар 14, 01:03 #18 Lukasova mama

    Ako 8-10 nedelja, koliko traje letnji raspust, bilo koje dete ne ume da opiše u 5-6 rečenica…onda to dete zaista ima problem. Nije to stvar materijalnog siromštva, već duhovnog i kod deteta a i kod roditelja. Moje školovanje i raspusti su bili u ratnim godinama, embargo, sankcije, izbeglice, pa bombardovanje… i opet sam imala o čemu lepom da pišem!!!

    Одговорите на овај коментар
  18. фебруар 14, 02:59 #19 Roditelj

    Sama tema sastava nije kreativna a tražite deca da su kreatina. Deluje mi da je nastavnik/ca dala da bi imala više slobodnog vremena (ako se radi na času) za neke druge stvari (sređivanje dnevnika ili neke druge papirologije ili čak vremena za neku od društvenih mreža)

    Одговорите на овај коментар
  19. фебруар 14, 11:30 #20 Mara

    Postovani, moje dete da je napisalo ovakav rad, ( pod uslovom da je ovo napisalo dete?) ja bih se dobro zabrinula!!! Peti razred i isfrustriran ??!! Dete za ruku i psihologu, da vidim sta ga muci, ako nisam u stanju sama da resim problem. Nije normalno da ovolika srdzba izvire iz tako mladog deteta, ocigledno postoji dublji problem. Nisam prosvetni radnik, ali bi bez razmisljanja ovom detetu dala “keca”, ne zbog pretnji, nego zbog ne ispunjavanja zadatka. Kao sto su mnogi vec napisali, nema uvoda, razvoja radnje, a ni nekog zakljucka. Samo veoma zabrinjavajucu i alarmantnu poruku.
    Dragi roditelji, razgovarajte sa svojom decom, ne zbog ocene, nego zbog njihovog psihickog stanja.

    Одговорите на овај коментар

Додајте коментар

Ваши подаци ће бити безбедни! Ваша имејл адреса ће бити видљива само администраторима сајта. Коментаре који садрже говор мржње, псовке и увреде, као и коментаре који се не односе на вест коју коментаришете, нећемо објавити. Из безбедносних разлога, неће бити објављени ни линкови ка другим сајтовима.