Želimo da deca provode što manje vremena pored kompjutera , a više napolju. Pomozimo im
UPUTSTVO :
Indikacije: Razvoj fizičkih , mentalnih i socijalnih sposobnosti, ubijanje dosade.
Doziranje: Ove školice se moraju koristiti što češće, da bi njihovo postojanje imalo smisla. Mame i tate, podsetite se kako se ovo igra…Slobodno se priključite . Bake i deke takođe, ali isključivo uz odobrenje lekara :))) .
Kontraindikacije: Može doći do pojave žvrljotina po igricama od strane lokalnih huligana.
Način primene :
- 1. školica, sa brojevima do 10- Ovu igru verovatno svi poznaju. Baci se kamenčić u prvo polje, skače se na jednu nogu, pa na dve, jednu, dve….sve do broja 10. Tu se okrene i vraća skačući na isti način do polja u kome je kamenčić. Ne spuštajući nogu, uzme se kamenčić i iskoči van polja. Ako uspeš, nastavljaš dalje, bacajući kamenčić u 2. polje i tako redom, do broja 10. Na linije ne sme da se gazi. Ako ne uspeš, igru nastavlja sledeći igrač.
- 2. školica, okrugla sa brojevima do 8 – Za ovu igru sam prvi put čula na jednom seminaru . To je ujedno i jedini put da sam na tim seminarima čula nešto korisno . Predavali su ljudi iz udruženja MENSA, vezano razvoj kognitivnih sposobnosti dece i mape uma. Pravila su vrlo jednostavna, a igra se može primeniti na različite oblasti. Naime, cilj je da deca istovremeno izvode pokrete skakanja iz polja u polje i imenovanja 8 pojmova. Zahtevi se prilagođavaju uzrastu dece. Npr. : Nabrajaj imena ljudi, pa kasnije povećavamo težinu zahteva, nabrajaj samo ženska imena, ili samo imena koja počinju slovom D…… Mogu se imenovati gradovi, države, planine, fudbalski klubovi, voće, cveće, rezultati tablice množenja nekim brojem itd. Iz polja u polje se može skakati na razne načine: Kada kažeš prvi pojam uskočiš levom nogom u 1. , a zatim desnom nogom u 2. polje; dok izgovaraš drugi pojam , pomeraš se za jedno polje -primičeš levu nogu u 2. a desnu u 3. polje, i tako redom. Zvuči koplikovano sada dok se čita, ali kada se proba , zaista nije teško. Ako je to teško za neki uzrast dece, može se skakati i sa dve noge u jednom polju istovremeno, i tako iz polja u polje do broja 8. Kada neko zastane u nabrajanju- ispada. Ritam, tj. brzina nabrajanja zavisi od uzrasne grupe, ili mogućnosti dece. Eto, igrajte i budite bržeg uma!
- 3. školica , sa brojevima do 9 – Igra sa plojom ( kako smo je mi zvali). Ovu sam igru i ja vrlo često igrala dok sam bila mala, a iskreno i dosta kasnije. Bila sam pravi majstor! Sad pokušah opet, i dalje mi dobro ide. Ploja je predmet oblika spljoštenog i glatkog valjka, nalik na pak za hokej. Mi smo koristili onu metalnu kutiju od kreme za obuću, napunjenu peskom ili zemljom. Stane se ispred 1. polja i baci se ploja u 9. polje. Skačeš na jednoj nozi do broja 5, to je polje za odmor. Nastaviš do 9. polja i u njega uskočiš nogom pored ploje . Tada je izbaciš nogom na kojoj stojiš i iskočiš napolje. Dok se veština ne savlada, možeš više puta skakutati oko ploje dok se lepo ne „namestiš“. Na linije nikako ne sme da se zgazi. Ako uspeš u tome, nastavljaš dalje. Ubacuješ ploju u 8. polje, skačeš od 1. do 8. polja, šutneš ploju u 9. polje- ali da ne pređe linije, pa iz 9. napolje, kao onaj prvi put. Postupak je isti za svako polje, sem za 5. u kome možeš da se odmaraš. Najteže je, dakle, odigrati iz polja br.1. U svakom slučaju ću sve igre demonstrirati deci, kao uostalom i sve drugo što tražim da oni znaju- prvo ja, pa onda i oni.
- 4. igrica – oblika petice – Ova igra zvanično ne postoji u ovom obliku, malo sam iskombinovala neke društvene igre. Igra se po pravilima igre „Čoveče, ne ljuti se“. Igraju najmanje dva igrača. Isplanirala sam igru za 4 igrača, mada ih može biti i više, ali u tom slučaju bi bila gužva na terenu. Pošto je u igri mali broj polja, moj predlog je da ih igra najviše četvoro , brzo će završiti. Dakle, u plavi cvet, na svaku laticu, stane po 1 igrač. Redosled igrača određuje sudija. Bacaju veliku kocku, ko prvi dobije br.6 , staje u zeleni list na kome piše- start. I dalje baca kocku, i koji br. dobije, toliko polja skače. Ako dođe do polja od koga vode „merdevine“, ide njima kao prečicom. Pobednik je onaj ko prvi „uskoči“ u pehar, ali mora dobiti tačan broj, nikako veći, kao i u „Čoveče, ne ljuti se“ kada igrač ulazi u „kućicu“. Tokom igre, ko dobije br. 6 ima pravo na dodatno bacanje. Kocku koju igrači bacaju dodaje -sudija.
Napišite odgovor